|
Får man lov att klaga på värmen? Puh, vad varmt det är. Det måste vara 25 grader ute och sådär lite åska i luften. Jag går omkring i shorts och linne och försöka rensa ogräs men det är alldeles för varmt. Får nog ta ett glas vatten och sätta mig i skuggan och läsa istället.
Jag tycker att det är alldeles lagom när det är 20 grader men när det är närmare 25 eller ännu mer så blir det för mycket för mig. Jag är kanske inte ensam om det, eller?
Det kan gott få vara 25-30, inte mig emot, jag älskar värmen, vi har haft solbesök i två dagar nu. Och inte skulle jag vilja klaga då, det försvinner snart och så är regnet där igen, var du glad över värmen, då har du väl jordgubbarna klara till midsommar. Jag har väl mina klara till Augusti, med lite tur.  Nä klaga på värmen skulle då inte jag göra, det är så skönt nu när blommorna börjar komma, det är knökfullt i rabatterna och man ser att det kommer att bli ett bra bär och fruktår.
CITAT (Reserv @ 15-06-2005, 17:18) då har du väl jordgubbarna klara till midsommar. Jag ska äta den första ikväll!
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 17:19) CITAT (Reserv @ 15-06-2005, 17:18) då har du väl jordgubbarna klara till midsommar. Jag ska äta den första ikväll!  NJUUUUUT!!
Du är inte helt ensam Rossi! Jag är likadan och har alltid varit sådan! Över 25 grader varmt och jag blir lättirriterad och nästan ångestfylld... och det beror inte på varken vätske- eller saltbrist, för jag ser till att dricka ordentligt och tar mer salt än jag brukar.
Om värmen håller i sej riktigt länge brukar besvären klinga av något, men det tar lååång tid... 18 - 22 grader är perfekt för mej, men jag vet att många nästan tycker att det är ruggigt när det är 18 grader.
JAG borde iallafall inte få lov att klaga på värmen eftersom jag brukar klaga på kylan och vintern. Nån gång måste jag ju vara nöjd! skämt åsido, jag älskar värmen. Här har det inte varit så varmt som 25 grader än men om det blir det kommer jag att njuuuuuta!
Hannele
15-06-2005, 16:29
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 17:14) Jag tycker att det är alldeles lagom när det är 20 grader men när det är närmare 25 eller ännu mer så blir det för mycket för mig. Jag är kanske inte ensam om det, eller? Värmen får du klaga på - men inte blåst och regn. (Jag tycker inte om varma bad, bastu, ligga och sola...)
CITAT (Rossi @ 15-06-2005, 17:14) Får man lov att klaga på värmen? Puh, vad varmt det är. Det måste vara 25 grader ute och sådär lite åska i luften. Klart du får klaga! +25 och åska i luften är ju läbbigt ju! Du ska se att det blir bättre bara åskvädret får ladda ur sig och hälla ut en massa regn över dig!
Sulawesii
15-06-2005, 17:12
Ja, åska i luften är jobbigt! Men, jag äälskar värme! Och sol. Det enda som är tråkigt med det, är att man måste vattna i rabatten! Ja, och att man får ont i huvuet.
Fialotta
15-06-2005, 17:32
Jag njuuuter av värmen och rabatterna som är finast nu och bara älskar sommarn
Klart man får klaga på värmen; allt över 20C är ett slöseri med solsken. Det borde solen ha vett att spara tills nån mulen dag.
Jag själv är tyvärr inte designad för värme tror jag. Huffar och pustar så fort jag rör på mig. Visst, jag är inte världens mest vältränade kanske, men när folk lägger sig på stranden för att bli skrynkliga så sitter jag i skuggan eller i källaren och sörplar på iskall läskeblask. Eller ännu hellre hemmagjord milkshake. (Glass, mjölk + diverse frukt i mixer)
Pia mitt i Skåne
15-06-2005, 17:57
Jag är heller ingen älskare av för mycket värme, mellan 18 - 23 grader kan passa tycker jag. Det är klart att skall man bara sitta i skuggan och ta det lugnt eller svalka sig med kalla drycker, så kan det väl vara 25-26 också, men i regel vill jag ju göra något när jag ändå är ute, det är motsträvigt om det är för varmt...
groowymama
15-06-2005, 18:44
Det är bara att klaga om du käner för det. Själv har jag njutit så mycket av denna härliga soliga varma dagen
kerstin z5-6
15-06-2005, 21:06
CITAT (kerstin z5-6 @ 15-06-2005, 22:06) Ett sådant ljuvligt inlägg... Jag gillar också värmen
*Felix matte*
15-06-2005, 21:45
Mulet och bara +19 idag Jag klagar inte på värmen...finns ju parasoller att sitta under... åsså kan man ju gå in och svalka sig om det blir fööör hett
lavendel2
15-06-2005, 22:08
Klagar inte...men blir lite störd  ....har tagit ut en del semester nu när det brukade vara varmt...men...där solen var var inte jag...och där jag var var inte solen  ! Nu när jag jobbar kan solfan skina! Nåja...det kommer mer semester..får va hur varmt som helst bara jag kan simma omkring i havet! Lavendel
Monica M zon 4
16-06-2005, 05:04
Jag gillar också värmen! Ser ut som hela helgen kommer att bli underbar! Däremot gillar jag inte blåst.
MrNorth
16-06-2005, 07:36
Problemet är väl att vi i Sverige inte är vana vid värmen... jag är iaf van vid att frysa konstant... och när det nu kommer "riktig" värme så blir han helt chockad. Hoppas bara värmen får hålla i sig några veckor så man hinner vänja sig...
Och glöm inte att dricka mycket!
/Henrik
gammelnalle
16-06-2005, 07:37
+25 grader Celcius.... DU har all rätt att klaga.... Min bror är på Galapagos (Vadå , JAG avundsjuk.??...  ) Där klagar de också på att det BARA är 25C... De fryser och har fleecetröjor på sig..... b
CITAT (Pirum @ 15-06-2005, 18:47) Klart man får klaga på värmen; allt över 20C är ett slöseri med solsken. Det borde solen ha vett att spara tills nån mulen dag.
tomas99
16-06-2005, 08:06
Jag klagar på värmen när jag jobbar det blir så varmt i fabriken, men när jag är ledig då är det helt ok med värme.
Mvh tomas.
farbror B
16-06-2005, 08:16
Jag har ännu inte varit med om att det i vårt land har varit för varmt ute! I trängda situationer, som igår när jag fastnade i den hårt trafikerade omläggningstrafiken ( de bygger om riksvägen), bilen gick i fem km/h, solen sken och jag har in te AC i min bil...... DÅ är det obehagligt, annars bara gôtt
Men åskvärme farbrorn, den är väl inte så skön ändå... klibbigt och tungt
farbror B
16-06-2005, 08:45
näej det förstås.. blir man svettig utan att röra sej och jag får ofta ont i knoppen då... annars är ju regeln : Mer värme-mindre kläder!hjälper ju för det mesta....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|