jessica zon6
Jag har några frösådder som jag inte har någon aning om vad det är för något.
Hoppas att någon har ett litet hum om vad det kan vara....Skulle vara jättetacksam. biggrin.gif

MVH Jessica
Åsa, mälardalen zon 2
Här är bilderna i större format
Bild 1

Bild 2

Bild 2 tycker jag ser ut som de självsådda plantorna av löjtnantshjärta som jag har i rabatten.
Reserv
Är man alldeles ut och cycklar om man gissar på Riddarsporre på numer 1? 2:an är Löjtnanshjärta (om inte bladen till Fänriken ser likadanna ut) rolleyes.gif
Ina
Ettan påminner om mina Stjärnflockebebisar... också självsådda... ska gå ut och kolla!
Ina
Inte helt likt... dina bebisar har finflikigare blad och deras hjärtblad är rundare än dom på mina stjärnflockor....

Men Reserv hade ju en möjlig lösning också! smile.gif
jessica zon6
Det hade ju varit bra om det är löjtnadshjärta,eftersom min försvann i år sad.gif
Fast inte har jag haft sålådan nära något löjtnadshjärta i höstas....Hoppas.

Här är några av de sorter jag sådde i höstas;cicerbita alpina=torta, cimicifuga=silverax, petasites =pestskråp och veratrum nigrum=svart nysrot.Kan det vara någon av dom???
kerstin z5-6
Svårt att säga medan de är så små --inga ogräs i alla fall -Nog ser 1 ut som riddarsporre o två ut som Löjtnandshjärta -om du sått den gröna varianten av silverax kan det möjligen vara den .. men jag håller på hjärtat
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon