|
Jag ser att folk byter nicknames då och då på webben. Jag som inte är särskilt datavan eller fan för den delen heller förstår inte vitsen med det... Kan ni förklara...
Om man byter sitt nickname från ett helt annat forum - alltså inte inom t.ex. odla - så kanske det beror på att det man brukar använda är upptaget?
Jag figurerar på ett annat forum inom ett helt annat område (alltså inte odla) under ett annat namn men när jag skulle välja det namnet här på odla när jag skulle registrera mig så var det upptaget och då fick det bli Rossi istället.
Sen har jag för mig att jag för ett par år sedan var registrerad här på Odla men har glömt lösenord eftersom jag hade uppehåll på ett par år så det kan mycket väl vara så att det är jag själv som har det upptagna namnet om du förstår hur jag menar.
Varför man skulle välja att byta hux flux vet jag inte. Man kanske skäms för något man skrivit tidigare och vill börja om på nytt? Fast det märks nog förr eller senare att det är samma person ändå.
Ja, jag vet inte. Jag tillhör inte de som har bytt. De får nog svara själva om de vill.
Antingen beror det på att man skrivit eller sagt saker man inte vill bli förknippad med, eller så har man glömt lösenordet  Tror jag. Eller? Nån som ofta byter nick som kan svara?
Tack för era svar...
jag tror att dom som byter, hittat ett nytt namn som dom gillar bättre, snarare än att dom skrivit nått dåligt. det går ju att radera
CITAT (pejori @ 15-06-2005, 18:52) jag tror att dom som byter, hittat ett nytt namn som dom gillar bättre, snarare än att dom skrivit nått dåligt. det går ju att radera  Ja, fast minnet hos de som har läst det och den uppfattning de har fått om personen går ju inte att radera .... Speciellt inte med tanke på alla citat!
En annan förklaring: Om det är fler än en i familjen som är registrerad hos odla så kan det ju hända att man tror att man själv är inloggad men det är ens respektive och så skriver man ett inlägg i tron att det är ens eget nickname som är avsändare.... Med bredband kan man ju låta datorn stå på hela tiden. Har faktiskt hänt mig! Jag var inloggad och lät datorn stå på. Sen gjorde jag annat under en timmes tid. Sen satte jag mig vid datorn igen och skrev och efter att jag skickat inlägget så såg jag att min man hade varit inne på odla och sedan låtit datorn stå på med HANS inloggning vilket jag inte hade uppmärksammat.
groowymama
15-06-2005, 18:47
Jag bytte ifrån Solis till Groowymama När jag inte kom in längre som Solis och ville skriva några PM
CITAT (groowymama @ 15-06-2005, 19:47) Jag bytte ifrån Solis till Groowymama När jag inte kom in längre som Solis och ville skriva några PM  Ja, du vännen! Det visste jag redan! Kram på dig Groowymama!
Hannele
15-06-2005, 20:39
Jag har svårt att hänga med, när signatur/nicknames och underskrift är olika.
Jag tycker också att det försvårar...
Hannele
15-06-2005, 21:27
CITAT (groowymama @ 15-06-2005, 19:47) Jag bytte ifrån Solis till Groowymama När jag inte kom in längre som Solis Bäst att vara cool här, annars blir man utslängd.
CITAT (Hannele @ 15-06-2005, 22:27) CITAT (groowymama @ 15-06-2005, 19:47) Jag bytte ifrån Solis till Groowymama När jag inte kom in längre som Solis Bäst att vara cool här, annars blir man utslängd.  Jag kan inte vara annat än mig själv
Lars-Olof Arvids
16-06-2005, 07:34
Det enklaste är väl ändå att använda sitt riktiga namn och stå för det man skriver! Olle
krellus
16-06-2005, 07:52
Jag använder krellus sedan urminnes tider. Långt innan Odla dök upp för mig. Krellus är ursprungligen från ett historiskt forum om antiken. Krellus Valerius om man ska vara exakt. Intresserad av antiken? PanHistoria
birgitek
16-06-2005, 07:57
Alldeles rätt Olle! Jag tycker att debatt och olika åsikter är roligt, lärorikt och stimulerande, MEN jag skriver ALDRIG något jag inte kan STÅ FÖR därför använder jag alltid mitt namn. Birgit Ek
krellus
16-06-2005, 07:58
Jag lovar att om vi har en debatt om ett känsligt ämne så kommer jag att skriva under med mitt riktiga namn oxå.
tomas99
16-06-2005, 08:02
CITAT (birgitek @ 16-06-2005, 08:57) Alldeles rätt Olle! Jag tycker att debatt och olika åsikter är roligt, lärorikt och stimulerande, MEN jag skriver ALDRIG något jag inte kan STÅ FÖR därför använder jag alltid mitt namn. Birgit Ek Samma här 99 la jag till bara för att tomas var upptagen. Mvh tomas.
Fialotta
16-06-2005, 08:32
Mitt riktiga namn
*Felix matte*
16-06-2005, 08:37
och jag är Felix matte slarvigt av mig...läste inte frågan.... NEJ! jag ändrar INTE nick... har haft samma sen starten.
kristerh
16-06-2005, 08:54
CITAT (Hannele @ 15-06-2005, 22:27) Bäst att vara cool här, annars blir man utslängd.  utslängd?  jag trodde man slängde ut sig själv krister
groowymama
16-06-2005, 09:04
CITAT (Eko @ 15-06-2005, 21:18) CITAT (groowymama @ 15-06-2005, 19:47) Jag bytte ifrån Solis till Groowymama När jag inte kom in längre som Solis och ville skriva några PM  Ja, du vännen! Det visste jag redan! Kram på dig Groowymama! Tack gulle dig  och kram på dig med
zaaritha
17-06-2005, 19:29
Varför blev solis "utslängd"???
CITAT (zaaritha @ 17-06-2005, 20:29) Varför blev solis "utslängd"??? hon satte igång och raderade alla sina inlägg
zaaritha
17-06-2005, 21:20
Arg för nå´t--eller?????????
nä hon blev nog mera ledsen,
zaaritha
17-06-2005, 21:46
Synd, hon är ju bara sej själv----och det är berömvärt!!
groowymama
17-06-2005, 22:34
CITAT (zaaritha @ 17-06-2005, 22:46) Synd, hon är ju bara sej själv----och det är berömvärt!! Jag var ledsen riktigt ordentligt men kom sedan på att jag är som jag är och klart är att det finns folk som stör sig på mitt sätt och jag förstår det mer än väl. Då jag var ledsen så ville jag radera bort allt som jag skrivit men Reserv fick mig att inse det dumma i det hela så jag slutade att radera. Dagen efter skulle jag logga in mig men det gick inte Jag ville jo fortsätta att ha kontakt med folk härinne så jag var tvungen att starta med nytt nicknamn Groowymama;en av mina barns kompisar kallade mig så Jag står för allt jag skriver:ingen skall tro något annat;det borde alla har fattat för länge sedan att jag är den jag är: MIG SJÄLV Och inuti detta mig själv finns en ENORMT rik värld som är under ständig förvandling Och jag har definitivt både det goda och det onda inom mig!
zaaritha
17-06-2005, 22:37
Ja,stå på dej! För mej; är du fortfarande solis!!
groowymama
17-06-2005, 22:42
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|