Full version: Liten guldvinge...
amaira
Det fladdrar en hel del fjärilar här. Bedårande ljuvligt. Som denna lilla guldvinge till exempel.

Och så alla dessa pyttesmå bin som jag inte alls vet vad de är för sort.
Här får du en av dem Ruda, du som samlar på dem.

En liten liten typ, med stora stora ögon. Tror inte du kan bestämma vad det är för sort såhär från en dålig bild, men du får den att sukta över i alla fall.
Passa på att dra in andan samtidigt, så kanske kanske lite av rosens underbart starksöta ljuvliga doft kommer med... (Singel Sherry heter rosen som började blomma i går)
Heddas matte
vilken fullkomligt underbar färgexplosion i bild 2.. skulle vilja förstora upp den i jätteformat och tapetsera hela huset!
pejori
CITAT (Heddas matte @ 15-06-2005, 18:58)
vilken fullkomligt underbar färgexplosion i bild 2.. skulle vilja förstora upp den i jätteformat och tapetsera hela huset!

hujeda mej!!! va rött det skulle bli...solglasögon på jämt... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
men bilden är fin wub.gif
Gossen Ruda
Det var lite svårt. Hur många cubital-fält var det på framvingarna? Två eller tre? tongue.gif Om det var tre så är frågan om basalribban var rak eller starkt böjd? biggrin.gif Gissar dock på ett smalbi, släktet Halictus.
groowymama
ÅÅÅÅÅ vilka färger wub.gif
amaira
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2005, 19:46)
Hur många cubital-fält var det på framvingarna? Två eller tre? tongue.gif Om det var tre så är frågan om basalribban var rak eller starkt böjd?

wacko.gif unsure.gif det var bestämt sju curbitalfält och basaltribborna var z-formade, det kommer jag ihåg bestämt unsure.gif

Nu ska jag hoppa i säng - med en god bok.

Boken jag väljer är en insektsbok med vissa förklaringar, så jag klarar mig bättre nästa gång, och inte behöver "hålla masken" sleep.gif

laugh.gif wub.gif
Gossen Ruda
Sussa gott. laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon