|
Jag och min 4-åring var och handlade på stormarknaden nu ikväll och hon lyckades roa flera personer under den korta resan. När vi gick in på mejeriavdelningen sa hon högt "ska vi köpa frysta ballongkalsonger?" och jag såg att en man flinade glatt. Under resten av shoppingturen satt hon och sjöng hela tiden till melodin "Bananer i pyjamas" och så bytte hon ut texten till t.ex "bananer i bananskal, citroner i citronskal" et.c. Efter att vi betalat i kasan och jag höll på att packa ner så tog hon ett stadigt tag i mig och sa "jag ska hålla i dig mamma, så ingen tar dig". Vem skulle vilja ha mig" undrade jag. "Kanske nån pojke, han som står bakom!" Jag hörde att nån frustade till bakom mig och när jag tordes titta såg jag att det var en ganska snygg ung man. Vad skulle han tro?
Det är ganska spännande att ha en sån talför ung dam till dotter. Hon är en smula lillgammal också och pratar om att "installera" och "konstatera" och andra saker som 4-åringar oftast inte brukar prata om. För att inte tala om alla hennes låtsaskompisar som "kusin Da Batans" och "president Hottis" mfl. Man har iallafall aldrig tråkigt i hennes sällskap.
netaave
15-06-2005, 19:31
Oj oj oj, skrattar så tårarna sprutar "frysta ballongkalsonger"! Du har rätt den åldern är bara för härlig, synd att den går över.
Det låter ungefär som min äldre dotter när hon var i den åldern. Jag är egentligen hundmänniska i grund och botten, men ungarna tjatade om att ha en eller två gulliga katter som man kunde ha i sängen, jag sa blankt nej till det. Då kommer dottern med sitt lillgamla uttryck, " Pappa, det är bara att inse faktum, antingen får vi en katt, eller så får du flytta". Vad svarar man på sånt?  Vi har numera förutom jättehunden två katter som ligger i alla sängar och hårar ner.
brittmarie
15-06-2005, 19:36
Verkar vara en härlig liten tjej du har. Barn är verkligen riktiga glädjespridare, man får inte glömma att lyssna till vad de har att säga. Om du inte redan har en så skaffa en bok att skriva ner allt roligt, klokt och tokigt hon säger och gör. Man glömmer bort det så lätt och det är roligt för henne att kunna läsa i den när hon blir äldre. Jag har själv skrivit sådana böcker, och min mamma gjorde iordning Mormors bok. Barn är ju olika när de omgås med andra personer, särskilt när man som förälder inte är med. Önskar dig och din dotter en riktigt härlig sommar.
Ja, den sista kommentaren var ju allra bäst... Undrar diskret vad det är din dotter tänker på när hon säger frysta ballongkalsonger, säkert nåt jättekonkret och fyndigt som vi vuxna inte kommit på!!
AvalonC
15-06-2005, 20:00
ooohhh, alla som klagar på att barn är jobbiga när de skriker och så vidare... Men väger inte sådana här tillfällen upp ALLT jobbigt som kommer komma i framtiden när man skaffar barn???
Myser i hela kroppen...
Maria i Helsingborg
15-06-2005, 20:15
Åh, jag bara älskar hur barn får ihop det. Så här på håll. Många är gångerna min dotter försökt tutta ihop mig med någon lämplig yngling när jag hade separerat från barnens far......då var det givetvis mest pinsamt. Man kan ju inte låta bli att le och skratta när man träffar på barn och situationer som nu er Min egen dotter går som sagt inte heller av för hackor. Det senaste, igår, var att hon hade en jättebra idé om att man borde låta blinda bli kirurger, eftersom de ju inte lider av att se blod! Så kunde de ha sin personliga assistent med sig som skulle säga om de skulle säga "mer till höger" eller "akta hjärtat". Got 2 LOVE them
gammelnalle
15-06-2005, 20:17
ninnisky
15-06-2005, 20:20
Sitter här och skrattar för mig själv Ballongkalsonger Förresten, i Götet är det en riktigt fin "ballongflygarkväll" - ser 6st mot norr men - var är kalsongerna
AvalonC
15-06-2005, 22:30
Detta gäller inte mitt barn, men det gäller min lillebror för otroligt många år sedan....
Han hade just fått sitt första akvarie, och där i simmade det guppisar och platyn som snart skulle yngla av sig... Jag hade haft ett akvarie inna på mitt rum, så han visste att de stora fiskarna äter upp de små fiskarna. Så jag frågade hur han hade tänkt att lösa problemet....
-Jo Marleen, om jag drar en gräns i sanden så kan de stora fiskarna vara på ensa sidan, medans de små kan vara trygga på andra sida linjen....
(Han lyckades aldrig dresera de små fiskarna till att förstå vad en linje var och att den inte fick överträdas...)
*Felix matte*
15-06-2005, 22:39
Barn är väl fööör härliga Häromdagen hos dotter min: Mamma sitter och "nickar till" av trötthet vid middagsbordet... Emelie 2 år säger: Lilla vännen, inte sova... äta nu
lavendel2
15-06-2005, 22:46
CITAT (Reserv @ 15-06-2005, 20:34) Det låter ungefär som min äldre dotter när hon var i den åldern. Jag är egentligen hundmänniska i grund och botten, men ungarna tjatade om att ha en eller två gulliga katter som man kunde ha i sängen, jag sa blankt nej till det. Då kommer dottern med sitt lillgamla uttryck, " Pappa, det är bara att inse faktum, antingen får vi en katt, eller så får du flytta". Vad svarar man på sånt?  Vi har numera förutom jättehunden två katter som ligger i alla sängar och hårar ner.  Fin pappa verkar du vara!!!
groowymama
16-06-2005, 11:49
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|