Flamingon - växtgalning
Hej.

har fuskat och köpt en vit kallaplanta istället för att dra upp den själv. nu är det efter att fått stå på balkongen lite i skugga lite i sol har nu blommorna blivit gröna förutom då i mitten. vad kan det beror på? har inte fått någon näring av mig än. är det för mycket eller för lite sol? eller gör den så när blommorna ska till att vissna. min första kallaplanta. alltid gillat dem men många säger att de är svåra.

Tack för all hjälp. finns en bild på den i mitt album under balkongen.

wub.gif
dragonbeauty
En vit kalla-planta? Menar du att blomman är vit? Ja det är iallafall så att blomman blir grön när den har blommat ut och ska vissna...
dragonbeauty
Okej kollat bilden nu.. ser ju inte ut som en kalla i mina ögon men det är det säkert...säkert bara jag som är insnöad på fredskallan bara.. Jag tycker iaf att det ser ut som samma sak som jag sa tidigare, att det är för att blomman har blommat ut som den blir grön.
pejori
blomman på kallan blir grön på äldre plantor wub.gif wub.gif
får man nya skott, är dom vita tills dom också blir några år smile.gif smile.gif
Flamingon - växtgalning
då är det en äldre kallaplanta jag har köpt? hur gamla kan dem bli? några tips om skötseln och bästa vinterförvaring?

dragonbeauty kolla länken så kan du ser bilder på flera andra kallor. biggrin.gif

http://images.google.se/images?hl=sv&q=cal...deschia&spell=1

det är en släkting till fredskallan fast lite svårare eftersom om jag nu har för mig rätt vill ha det svalare på vintern och knappt nåt vatten alls eller så kan man låta bladen vissna ner och ta upp löken för vila osv.
blink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon