Full version: hoya serpens
lupus
Vaknade av en underlig doft i natt. Upptäckte så att min hoya serpens slagit ut. Vackra blommor, men jag tror att jag sätter ut den på verandan för att späda ut doften lite. Den luktar inte så värst gott om man säger så..
carol
Välkommen hit! Mina hoyor är inte mycket mer än sticklingar än så jag har inga blommor, men jag hoppas verkligen att det blir så småningom.
susan.e
Hur många hoyasorter finns det egentligen? Verkar vara en hel uppsjö..
Ina
Jag har för mej att man idag räknar med att det finns drygt trehundra olika "rena" Hoya-arter. Sen finns det olika korsningar också... hur många vet jag inte... Visst är det en uppsjö! smile.gif
morellen
CITAT (Ina @ 16-06-2005, 23:19)
Jag har för mej att man idag räknar med att det finns drygt trehundra olika "rena" Hoya-arter. Sen finns det olika korsningar också... hur många vet jag inte... Visst är det en uppsjö! smile.gif

en farlig djungel snarare... iaf för oss stackare som blir hagalna och vill ha alla sorter *S* Gick från en hoya till 25 st på lite mindre än ett år... fast de flesta är sticklingar...
Min serpens är tjurig och vill inte riktigt komma igång men det är iaf liv i den och egna rötter... Hoppas att jag skall få blom på den så småningom.
Ina
CITAT (morellen @ 18-06-2005, 22:08)
CITAT (Ina @ 16-06-2005, 23:19)

en farlig djungel snarare... iaf för oss stackare som blir hagalna och vill ha alla sorter *S* Gick från en hoya till 25 st på lite mindre än ett år... fast de flesta är sticklingar...
Min serpens är tjurig och vill inte riktigt komma igång men det är iaf liv i den och egna rötter... Hoppas att jag skall få blom på den så småningom.

Just serpens gillar inte att torka ut så om du vill att den ska växa och blomma så låt den vara fuktig hela tiden. Sen gillar dom att det är lite svalare på vintern och på nätterna... inget krav, men om det går att ordna så... smile.gif

Jag sitter också fast i "vill-ha-träsket", det är livsfarligt! biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon