Ewa L
Återigen har jag upptäckt att en växt som sålts som vit inte är det. I detta fallet var det ett vitt Blågull — Polemonium caeruleum 'Alba' — som nu är blå!

Det var den tredje växten jag blivit lurad på i den rabatten. mad.gif
Elizabeth
Jag har (av misstag) köpt en blågull och upptäckte sedan på etiketten att den skulle vara vit sad.gif sad.gif
Så nu hoppas jag att jag blivit lurad och att den är blå tongue.gif tongue.gif Jag gillar mycket blå blommor. Snart blommar den så får jag se...

Annars så håller jag med, inte kul att bli lurad, så som när jag upptäckte att mina narcisser som skulle vara rosa, var gula istället. Gissa om jag blev besviken....
Ewa L
Låter annars som om det skulle vara läge att vi bytte Blågull du och jag. tongue.gif

Jag gillar definitivt också blå blommor, men inte i min månskensrabatt. De ljusblå Pärlhyacinterna (som också skulle ha varit vita) fick i nåder stå kvar. Det är ju inte så mycket annat då som blommar så då har rabatten inte blivit vit ännu intalar jag mig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon