Fredi
Någon som känner till var man kan köpa billig singel (gårdsgrus eller granitsingel 8-16 mm) i Skåne? Jag behöver ca 2 ton och känner inte för att lasta det i bagageutrymmet på min bil. Hemleverans känns därför lämpligt.

Om företaget dessutom säljer större stenar vore det bra.
violina
Ring till något grustag, makadam, stenbrott i telefonkatalogen och hör. Vi har köpt både från Åstorp och Kvidinge. Det är hemtransporten som kostar, själva gruset är inte så dyrt. I kvidinge gick jag runt och kollade på olika högar med skiftande storlekar för att hitta något till dammen.
Nikko
Såg att Flyinge Plantshop hade, vet inte priser och sortiment,
men kan ju kolla iaf.
Fredi
Jag hittade ett ställe - Skåne Grus - som verkar bra. 78 kr per ton för singel är överkomligt. Fraktkostnaden får jag reda på imorrn. Med tanke på att flisby tar ca 10 ggr så mycket så är priset bra.
Maria i Helsingborg
Vad sa de om priset, Fredi?
Fredi
Ca 750 kr för upp till 14 ton som transporteras drygt 3 mil. Kan det vara så billigt med lastbilsfrakt? Kanske ett alternativ till taxi ibland? smile.gif
Maria i Helsingborg
OK!

CITAT
Kanske ett alternativ till taxi ibland?  

Ja, du tongue.gif
pisanggoreng
CITAT (Fredi @ 22-06-2005, 19:11)
Ca 750 kr för upp till 14 ton som transporteras drygt 3 mil. Kan det vara så billigt med lastbilsfrakt? Kanske ett alternativ till taxi ibland? smile.gif

laugh.gif
Fredi
Då var det beställt!

Fast det blev dyrare än jag trodde. Varför blir det alltid det och aldrig tvärtom? Jag beställde tre olika material vilket gör transporten några hundralappar dyrare och jag beställde dessutom något dyrare sten än enligt prisuppgiften ovan.

Det är dock ganska många ton så jag kommer att ha natursingel och kullersten så att det räcker (och troligtvis blir över).
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon