Full version: Rosenspirea
Ewa L
Har 2 stycken snygga Rosenspireor som jag klipper ner varje vr. Allts bland de mest lttsktta vxter jag har.

De str p varsin sida av plattorna dr jag gr till brevldan. Problemet r bara att gngen r betydligt lnge n s. tminstone 3--4 p varje sida skulle vara snyggt. Visserligen troligtvis inte speciellt dyra att kpa, men eftersom jag har bosatt mig s nra smlandsgrnsen frsker jag p alla stt att hlla i pengapungen. Dessutom r det en hel del annat jag vill ha!! wub.gif

Nu till min frga (verkar som om jag alltid mste skriva en hel roman innan jag kommer till skott (ofrivillig vits) biggrin.gif ):
Gr det att dela dessa buskar? Eftersom de vxer i det nrmaste ogrsliknande, tnkte jag att man kunde dela varje buske i 4 delar.
Eva St
Har samma frga som du. Undrar ocks om det gr att ta sticklingar frn dem som det gr att gra frn tex Forsythia????
Eva St
sa, mlardalen zon 2
Vet inte om de gr att dela rosenspirea, men det borde g att prova frka med rtartade sticklingar framt juni.
Hannele
Rosenspirea r grltt att dela.
Eva St
Vad bra!!!
Nr r bsta tiden att dela den
Eva St
Hannele
Bde p vren och hsten gr bra, innan den brja vxa.
Grv upp, titta, dela med hnderna och ta vass kniv till rtterna.
Cilla
Rosenspirea lter sig mycket villigt delas. Jag frskte ta bort ett parti och fann att de sm lsa rotdelar som blev kvar grodde mycket villigt...
Eva St
Toppen. Tusen tack! Snart ska hr delas
Eva St
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon