Full version: Sökes:
Nina_S
Vi har precis fått vår kanonfina altan helt klar, med staket å grind biggrin.gif , jag är redan förälskad i den, trots att det regnar 5 av de 6 dagar som vi har haft den hittilss...

Nu kommer problemet.....Jag har en dotter på 10 månader, som försöker att ställa sig upp just nu (och såsmåningom lära sig gå), så jag kan inte ha en massa krukor på "golvet" som jag skulle vilja.

Jag har en trävägg därjag skulle kunna ha lite väggamplar, men jag vill ha stora fina blommande saker..., kanske jag kan ha blomsterlådor på altanstaketet, e det någon som har lite förslag på barnvänligt odlande på altan så tas det tacksamt emot.

Nina
mejram
Eeeeeh, jag har en tiomånaders dotter och en massa krukor på golvet.....

Visst krävs det en del "nej", men efter ett tag fattar hon faktiskt att man inte ska slita upp plantorna eller käka upp jorden biggrin.gif Det är ju faktiskt ganska kul att stå och hålla sig i krukan och bara titta också. Man kan ju se till att inte odla giftiga växter och använda ekologisk jord och gödning för de tillfällen man inte har ögon i nacken.

Lite skit rensar magen...
pejori
HA...tryck ner två surfinor i en ampel modell lite större, så får du stooora växter snabbt laugh.gif laugh.gif
dom blir enorma efter ett tag smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon