Eva i Skåne

Visst är de ljuvliga? Synd bara att de är överblommade så snabbt.
astrid.m.s
Oj, vilka fina. Min "vanliga" brandgula/orange eller vad man ska kalla den nästan röda vallmon, blommor hos mig nu. Har också planterat Pattys Plum tror jag den heter i år. Vet inte om den hinner få några knoppar och blommor första året men ser fram emot när den blommar. Hoppas att de ska få nån liten knopp i sommar.
snofsan
Vilka läckra färger, särskilt den övre. Mmmm biggrin.gif
Mina är mörkröda och lyser som fyrbåkar. tongue.gif
*Felix matte*
Sååå vackra wub.gif ... minner om bardomshemmet där vi hade bl.a vallmo och blåklint wub.gif
Berith
Tjuuuusigt Eva! wub.gif
Kajsa

Kan det vara samma Eva, heter din vallmo Helen Elisabeth ? Min blommar också nu, underbart är kort.
Eva i Skåne
Jag har inga namn på mina, har fått frön från en bekant.

Dina ser lite skrynkligare/krusigare ut i bladen Kajsa, tycker jag, men supersnygga är dom. wub.gif
Rossi
Mycket tjusiga!
Caprice
Väldans tjusiga!

Caprice
zaaritha
Vackra!
Snöflinga
Bara så fiiina, ställer mig först i kön till ev. fröer wub.gif
lotta_
Snygga! Har själv planterat blå bergvallmo (efter att ha sett så vackra bilder här på forumet) och längtar tills de blommar.

Lite trist att vallmo som är så vacker har så kort blomningstid.
BLÅKORN
Fin vallmo......
Vill ni höra nåt kul/tragiskt.
Sådde 20 sorters vallmo i våras, täckte med sand och vattnade i några veckor, grattis svärfar hadde saltat sanden för vinter halkan.
Kajsa
Vill någon ha frö senare av Helen Elisabeth, hör av er.
Denna svart/vita har jag sått, tog tre år innan den blommade men i år blir det 5 blommor, kan skänka frön även av den.

Poppi Choir Boy
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon