Full version: Snopet!
flowerpower
Asså, vad är detta...!?

Blev mycket snopen när jag i söndags kom hem efter en weekend-tripp och fann att min vallmo, “Papavier orient Perry´s White”, slagit ut. Kul, men den är ju orange!? Och det i min röd/vita rabatt!!! Är det verkligen en "Perry´s White"!?

Och sen är jag lite konfunderad över ett par av mina andra plantor...
Jag köpte två rudbeckia-plantor... En röd och en vit. Ska de verkligen se ut såhär? Är det rudbeckia!?

Och mina svindyra hostor "Lakeside black satin"... De ser inte heller ut som jag förväntade mig...

//jessica
Helen i Piteå Zon 5
Hur Hostan ska se ut har jag ingen aning om, men de 2 första är helt fel. Var har du köpt dom? Du kan ju kanske reklamera plantorna och få nya? / Helen
flowerpower
CITAT (Helen i Piteå Zon 5 @ 17-06-2005, 08:53)
Hur Hostan ska se ut har jag ingen aning om, men de 2 första är helt fel. Var har du köpt dom? Du kan ju kanske reklamera plantorna och få nya? / Helen

Jag har köpt dem på Åbergs Trädgård i Ystad... Jag får nog ta en vända dit eller nått och se vad de kan göra...
Helen i Piteå Zon 5
Jo, det tycker jag absolut att du ska göra, du måste ju få de plantorna du har betalt för och inget annat. Lycka till! / Helen
Lars-Olof Arvids
Nr 2 ser ut som hönsarv, som är ett vanligt ogräs.

Olle
flowerpower
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-06-2005, 09:00)

Olle

Men vad säger du!? Har jag betalat 25 spänn styck för ogräs!!?? blink.gif
kristerh
CITAT (flowerpower @ 17-06-2005, 09:07)
CITAT (Lars-Olof Arvids @ 17-06-2005, 09:00)

Olle

Men vad säger du!? Har jag betalat 25 spänn styck för ogräs!!?? blink.gif

Ja dessvärre verkar det så, dessutom sprider sig detta ogräs friskt wink.gif
krister
Susanna
Åbergs brukar ju sköta sig så bra?! Hoppas att det ordnar sig för dig!
Monica M zon 4
Var inne på http://hostalibrary.org/index.html och kollade efter din hosta!

Den du har är definitivt fel! Jag skulle gärna vilja ha en Lakeside black satin, för det var en snygging. Gå tillbaka till affären med alla plantorna!
flowerpower
CITAT (Monica M zon 4 @ 17-06-2005, 09:57)
Var inne på http://hostalibrary.org/index.html och kollade efter din hosta!

Den du har är definitivt fel! Jag skulle gärna vilja ha en Lakeside black satin, för det var en snygging. Gå tillbaka till affären med alla plantorna!

Ja, visst är den snygg!? wub.gif

Jag ringde Åbergs Trädgård och förklarade problemet med växterna...

Vallmon löste sig snabbt, även deras var orange!! De hade fått fel fröer från leverantören! Naturligvis fick jag nya plantor, men dessvärre hade de inte förren till hösten. Men det får gå!

Rudbeckiorna hade hon teorin om att det måste vara ogräs som tagit överhanden och dödat plantan, säkert kanske redan hos dem. Dock tyckte hon att det borde upptäckts redan i kassan! Men det var mycket folk när jag var där och det var en yngre kanske inte så erfaren tjej som expedierade mig. De hade mycket rudbeckior kvar så det var bara att komma förbi.

Hostorna kunde hon ju inte svara på sådär rakt ut, men jag ska ta med foto och visa!

Så förhoppningsvis löser det sig till det bästa!

//jessica
Monica M zon 4
Bra med firmor som tar klagomål på allvar och som är måna om att rätta till när det blir fel! Hoppas du får ordning på funkian också! smile.gif
bjären
mad.gif
Allt är helt fel reklamation
Nicolina
Hostan ser precis ut som den jag köpte, fast då heter den guccamole. Verkar inte vara nåt bra ställe att handla på biggrin.gif biggrin.gif
Sulawesii
Hur sjutton kan man råka ut för detta?? Har nån haft kul och flyttat om etiketterna? sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon