Full version: Silverarv
malen
Har planteringar på berget med silverarv. Men dessa 3 cm plantor har fått en diameter som överstiger allt. Typ över en meter. Nu kommer mina taklökar lite i kläm. Kan man klippa bort en del av dessa mattor från silverarven (den verkar breda ut sig som en matta utan rötter i ytterkanterna) så taklökarna får lite luft. Bilderna är från när plantorna var lagom stora. Idag hänger de över halva berget och täcker det mesta i "rabatten".

Xelma
Ja, men om du bara klipper bort det som hänger nu, har den säkert spritt sig snart. Gräv ner något 15-20 cm, eller flytta den dit den får hållas fritt. Få med alla rötter. Eller flytta taklökarna, vilket är lättare.
zaaritha
En del har tur m plantor--en del inte! Jag har nog en förbannelse vilande över mej!!
Jag vill att krolliljorna, nunneörten, silverarv, murreva, bergklinten; ska sprida sej!! ICKE!
Jag blir så besviken!!
dammkillen
när jag grävde upp mina silverarvar, då klippte jag ner dom och "sticklingarna" som jag klippt lös satte jag direkt ner i jorden och de har jag fått nya silverarvar av som jag planterat ut på andra ställen
Christina i Taxinge~
CITAT (zaaritha @ 17-06-2005, 22:35)
Jag vill att krolliljorna, nunneörten, silverarv, murreva, bergklinten; ska sprida sej!! ICKE!
Jag blir så besviken!!

Tidigare var det just inget som ville sprida sig hos mig heller.
Jag ville t ex att Bergklinten skulle göra det

- å hugaligen!!!! Nu har den börjat! Hjälp, säger jag - plantera inte Bergklint i rabatter om ni vill ha nåt annat där! sad.gif

Önska inte att den ska börja sprida sig..... sleep.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon