Full version: dammen
yla
Dammen fortsätter att finnas o det är läckert med vattenblinken som snart ska till och blomma med sina stjärnor
o vattenklövern o vatten myntan lever ,jag nyper ett blad på myntan o luktar på den mmmmmmm
lever gör också näckrosen som tittade upp med ett blad nyss

härligt o dammen som är ett provisorium med två pressenningar som botten håller på tredje eller fjärde året;otroligt
nå den dagen då pressenningarna ger sej så blir de till o köpa dammplast o göra den lite beständigare för fungerar gör de med påfyllning från himlen
Maggan H
Vad fint med vatten där i skogskanten! Hoppas att presenningen håller länge så ni slipper ta upp allt och börja om. Visst är det en härlig avkoppling att sitta där?
yla
ja man blir glad av vattenblänk
o de e kul me test av saker
spännande o se hur länge den håller
Berit

Roligt med damm oldwolfie.
Nu är vår damm färdig, väntar på fiskar och näckrosor.

mvh
Berit rolleyes.gif
yla
woow men din har riktiga grejer i botten va

snyggt me brygga o allt

min e lite mindre än din men de e så himla fint me vatten
Berit
Nej, vi har ingen duk i botten, det är naturliga marken.

Bryggan är inte riktigt klar ännu, men blir väl så småningom.

Få se om jag kan ta någon bild sedan på fisken, om de skulle få för sig att hoppa eller nåt. biggrin.gif

Det är rogivande att sitta och titta i dammen för liv finns det i den, det är samma vatten som i sjön (den innehåller 350 000 liter vatten).

mvh
Berit
webmaster jim
Senaste nytt från dammen smile.gif

yla
CITAT (webmaster jim @ 28-06-2005, 17:16)
Senaste nytt från dammen smile.gif

va bra att du fotade vattenblinken o grodan för jag åkte utan kamera idag rolleyes.gif wub.gif rolleyes.gif
webmaster jim
Visst :-) De va minst 10 lövgrodor o en padda i dammen + en massa salamandrar :-D
yla
jag hginner sldrig se dom dom hoppar i så fort jag kommer klampande
ska smyga nästa gång rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon