Full version: Konstigt
*Felix matte*
Den här ca 3 mm långa krabaten "kurade" ihop sig när man rörde vid den. tongue.gif

yla
va söt den är den ser liksom nykläckt ut o skör på nå vis smile.gif
*Felix matte*
CITAT (oldwolfie @ 18-06-2005, 09:59)
va söt den är den ser liksom nykläckt ut o skör på nå vis smile.gif

tror att krypen dras till mig .. den här ramlade också ner en bit ifrån mig tongue.gif
Aniara
Hej!

Är precis ny här.. satt och tittade på nätet lite på insekter nyss, och läste om något som heter klothoppstjärtar.
Sen, av en tillfällighet hamnade jag här och fick se dina bilder. De var nästan identiska med bilderna på klothoppstjärten! Dessutom gör de som du beskriver, "sprätter" iväg när man rör vid dem. Så en sån är det nog.

Trevlig kväll på alla som läser smile.gif
*Felix matte*
CITAT (Aniara @ 19-06-2005, 23:42)
Hej!

Är precis ny här.. satt och tittade på nätet lite på insekter nyss, och läste om något som heter klothoppstjärtar.
Sen, av en tillfällighet hamnade jag här och fick se dina bilder. De var nästan identiska med bilderna på klothoppstjärten! Dessutom gör de som du beskriver, "sprätter" iväg när man rör vid dem. Så en sån är det nog.

Trevlig kväll på alla som läser smile.gif

Nej en sån var det inte.. tyvärrr sad.gif
*Felix matte*
Såg en till likadan igår... så här ser den ut med alla ben och spröt synliga

amaira
CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 09:19)
Den här ca 3 mm långa krabaten "kurade" ihop sig när man rörde vid den. tongue.gif

Den är DÖD, förstår du inte det? tongue.gif Det är precis vad den försöker övertyga dig om: "Jag är död och därför totalt osmaklig och ointressant!!"

Fina bilder på en söt liten skalbagge wub.gif
*Felix matte*
CITAT (amaira @ 20-06-2005, 07:27)
CITAT (Felix matte @ 18-06-2005, 09:19)

Den är DÖD, förstår du inte det? tongue.gif Det är precis vad den försöker övertyga dig om: "Jag är död och därför totalt osmaklig och ointressant!!"

Fina bilder på en söt liten skalbagge wub.gif

Ja det förstod jag att den försökte få en till att tro laugh.gif

vi skrev samtidigt biggrin.gif
amaira
Ska till tandläkaren om en halvtimme, så jag hinner inte titta i mina insektsböcker. Sedan har jag "småfolk" på besök (med småfolksmamma) så jag sitter inte så mycket vid datorn.
Sedan är det sommar ute... och jag har nästan badat.
(Nästan betyder att jag har TITTAT när de andra badar...)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon