råse-marie
18-06-2005, 11:55
Är det någon som kan tipsa om billigt men bra ( barnvänligt ) boende
Vi ska åka till Kolmården men vill även ut på någon mer liten resa ...
Ev till stockholm eller malmö , göteborg .
ÄR det någon som har erfarenheter ??
groowymama
18-06-2005, 12:03
Hyra någons lägenhet kan man göra.
råse-marie
18-06-2005, 12:23
Näääää........ känns inte bra ..
Det finns många Bed & Breakfast-ställen numera där man betalar 150-400/natt för logi. Ofta kan man även få hyra sänglinne för 50 kr extra, så att man slipper släpa på det. Skärgården kryllar av dessa ställen. Du kan läsa mer på www.stockholmtown.com om du kommer åt det här hållet. Gissar att Malmö och Göteborg har motsvarande information på webben.
Biggan_
18-06-2005, 12:24
Många byter ju med varandra, fast då gäller det att man har förtroende för varandra.
råse-marie
18-06-2005, 12:26
CITAT (Annki @ 18-06-2005, 13:23)
Det finns många Bed & Breakfast-ställen numera där man betalar 150-400/natt för logi. Ofta kan man även få hyra sänglinne för 50 kr extra, så att man slipper släpa på det. Skärgården kryllar av dessa ställen. Du kan läsa mer på www.stockholmtown.com om du kommer åt det här hållet. Gissar att Malmö och Göteborg har motsvarande information på webben.
Ja det låter intressant .
Ska kolla
Det finns många fina vandrarhem runtom i Sverige, många belägna i gamla herrgårdar med mycket fin natut omkring.
råse-marie
18-06-2005, 12:28
CITAT (Birgitta P @ 18-06-2005, 13:24)
Mång byter ju med varandra, fast då gäller det att man har förtroende för varandra.
Hua ...... kommer aldrig på frågan!!!
SKulle inte vilja att någon bodde i mitt hus när jag inte var hemma
råse-marie
18-06-2005, 12:30
CITAT (Reserv @ 18-06-2005, 13:27)
Det finns många fina vandrarhem runtom i Sverige, många belägna i gamla herrgårdar med mycket fin natut omkring.
Ja vandrarhem står det i katalog eller hur hittar man adress och sånt ...
För många herrans år sen bodde vi i Stockholm på en båt ...
någon som vet vad jag menar ?
Det är väl den båten som ligger runt slussen nånstans? Det är ett vandrarhem. Jag tror att man går in på www.svif.se, och där letar du bara vidare på vilka orter du tänkt besöka och hittar säkert massor av både fina och intressanta ställen.
råse-marie
18-06-2005, 12:36
OK tack
brittmarie
18-06-2005, 12:37
Jag tror att båten du menar är af Chapman.
Gå in på nedanstående länk så hittar du den. Där ser du även andra vandrarhem som Svenska Turistföreningen har.
Svenska turistföreningenLycka till med boendet.
Af Chapman - vardrarhem på båt. Du hittar fler vandrarhem på www.stfturist.se
netaave
18-06-2005, 13:19
Kan ni inte tänka er självhushållsstugor?
Både campingstuga där man använder campingens duschar och toaoch lite dyrare med egen toa och dusch.
Både och finns i anslutning till dom flesta campingar där det också alltid finns lekplatser, ibland barnaktiviteter och framför allt kompisar.
Kolla på www.camping.se
Kan rekommendera Furuvik om ni inte varit där förut, deras campingstugor (och safaritält) är jättefina, toan och duscharna fräscha och med lås, städas flera ggr/dag och det är billigt där.
Furuviksparken är ett mecca för hela familjen, framför allt om man är trädgårdsintresserad. Deras planteringar är verkligen något extra.
På området finns cirkus 20 kr, cirkusskola och safariskola också 20 kr, pool som är gratis och kanonfin för både barn och vuxna.
Sen finns Hedenhösland, djur, karuseller, lotterier och allt som hör en sådan park till.
Billiga matställen finns och även matsäcksställen med grillar både i själva parken och ute vid havet.
Souveniraffär med saker runt 20 kr.
www.furuvik.se
Caprice
18-06-2005, 21:47
Om ni ska till Stockholm, Göteborg eller Malmö rekommenderar jag ett hotell, Formule 1..!
Det kostar endast 330:-
för hela rummet och får man vara upp till 3 pers i rummet... Och frukost ingår..!
Tror det är billigare än de flesta vandrarhem....
Inte världens bästa läge kanske, Stockholmshotellet ligger alldeles bredvid motorvägen...
Men det är nog ett svårslaget pris i Stockholm iaf...
Tar tio min med bil till city, eller så är det gångavstånd till tunnelbanan...
Formule 1Caprice
Tar man in på Formule1 så måste man vara beredd på att grannarna kanske "jobbar" under natten ("if you know what I mean").
Själv skulle jag inte ta in där med barn.
/Mimmi
pialotta
19-06-2005, 16:16
jag tycker att vandrarhem är jättebra. har övernattat på många.
de finns över hela Sverige, är ofta mysigt och vackert belägna, de andra som bor där är oftast jättetrevliga (man träffas alltid i köket) och semestern blir ganska billig, med självhushåll och egna lakan.
Hannele
19-06-2005, 16:31
Ja, vandrarhem med egna lakan och medlemskort är mycket billigt.
Barnen cykar och tältar mycket på sommaren.
Sedan finns det föreningar, där man kan byta bostad med någon annan (familj).
Grannen har gjort det. Det är väl nästan gratis?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.