groowymama
Jag undrar om en potatis får växa inuti en liten låda som är fyrkantig;blir potatisen fyrkantig då ?

Eller om man har ett barns skalle inuti en låda under uppväxten;då skulle barnets skalle bli deformerad (usch hemsk tanke)?
zaaritha
Nu har du väl hittat på en knepig fråga!!!!! tongue.gif
groowymama
CITAT (zaaritha @ 18-06-2005, 18:36)
Nu har du väl hittat på en knepig fråga!!!!! tongue.gif

Och du må tro att jag tänkt länge på det och även tänkt om jag skulle våga fråga;men tillslut tog nyfikenheten överhand.
Reserv
CITAT (groowymama @ 18-06-2005, 18:35)
Eller om man har ett barns skalle inuti en låda under uppväxten;då skulle barnets skalle bli deformerad (usch hemsk tanke)?

Nja, barnet skulle snarare bli omhändertaget, det skulle nog i allra högsta grad klassas som barnmisshandel. rolleyes.gif
groowymama
CITAT (Reserv @ 18-06-2005, 18:38)

Nja, barnet skulle snarare bli omhändertaget, det skulle nog i allra högsta grad klassas som barnmisshandel. rolleyes.gif

Men om ingen gjorde detta ;hur skulle barnets skalle se ut då efter några år?
andersen
Fyrkantig potatis ja det tror jag att den blir.

Ang barns huvud ja det tror jag med, jag har sett människor med långa nackar i asien dom hadde ringar runt hallsen som gjorde att dom fick långa hallsar.
Åsa, mälardalen zon 2
Jag har läst om att man förr (1600-1700-tal ?) lindade barnens huvud så de skulle få en önskad huvudform som var modern på den tiden så det har man gjort en gång i tiden.
groowymama
CITAT (andersen @ 18-06-2005, 18:43)
Fyrkantig potatis ja det tror jag att den blir.

Ang barns huvud ja det tror jag med, jag har sett människor med långa nackar i asien dom hadde ringar runt hallsen som gjorde att dom fick långa hallsar.

Det var på de människor jag tänkte på då jag ställde frågan.
groowymama
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,18-06-2005, 18:44)
Jag har läst om att man förr (1600-1700-tal ?) lindade barnens huvud så de skulle få en önskad huvudform som var modern på den tiden så det har man gjort en gång i tiden.

Tänk så hemskt att göra på det viset sad.gif
LarsV
Jag undrar om en potatis får växa inuti en liten låda som är fyrkantig;blir potatisen fyrkantig då ?

Skärp dig!

Antingen accepterar man att vissa saker är som de är i vår omvärld. Eller oxå ifrågasätter man precis allt. Eller en liten del av av "alltet", gärna i form av forskning för att driva utvecklingen av människan/mänskligheten framåt. Hur kan man ställa sådana frågor och förvänta sig realistiska svar (för det tror jag faktiskt att du gör). Det är en sak att fråga på skämt, men jag undrar om du är tillräckligt skapt nog för att inte ta det på allvar. Till råga på allt får du svar som om det är en seriös fråga. Så jag tycker faktiskt att du ska lägga ner. Gör något vettigt av din tid, precis som jag ska göra när jag snart tryckt på skicka-knappen; gå och lägga mig.
zaaritha
Gick en film för några år se´n om en man --som satte en tjej i en låda!
Minns, tyvärrinte va´den hette. Jo!"Boxing Helena"????
Hemsk film!
wolkenkrabber
tror det var i maja kulturen som plta skallar var modärnt så när barnet var nyfödd formade man huvudet platt, sen kan man ju jämmföra med att kiniserna lindade sina kvinnilga barns fötter o de fötterna vart ju aldrig stora

glömde: potatisen skulle bli fyrkantig, det finns fyrkantig melon
*Felix matte*
CITAT (LarsV @ 19-06-2005, 00:19)
Skärp dig!

Antingen accepterar man att vissa saker är som de är i vår omvärld. Eller oxå ifrågasätter man precis allt. Eller en liten del av av "alltet", gärna i form av forskning för att driva utvecklingen av människan/mänskligheten framåt. Hur kan man ställa sådana frågor och förvänta sig realistiska svar (för det tror jag faktiskt att du gör). Det är en sak att fråga på skämt, men jag undrar om du är tillräckligt skapt nog för att inte ta det på allvar. Till råga på allt får du svar som om det är en seriös fråga. Så jag tycker faktiskt att du ska lägga ner. Gör något vettigt av din tid, precis som jag ska göra när jag snart tryckt på skicka-knappen; gå och lägga mig.

Nämen!! Nu var du väl lite fööör "bror duktig"

Lite udda funderingar har vi väl lite till mans... eller hur?

sedan att du ber vederbörande att göra något vettigt av sin tid...
Har du funderat på att göra likadant med din?
zaaritha
Lars V; vad du verkar aggressiv, då?! unsure.gif
*Felix matte*
Som barn fick jag följa med på föreläsning på skolan i hembyn...
En gång var där en som berättade om Kina... hon hade jobbat många år där och hade med sig liten tygsko och hon berättade om hur flickefötter bands för att inte bli för stora... Sååå grymt!

Nu har jag ett litet barnbarn hämtat.. född i Kina.. hennes fötter var tack o lov inte bundna
zaaritha
Dessa bundna fötter i Kina--ja; det är hemskt!
groowymama
CITAT (LarsV @ 19-06-2005, 00:19)

Skärp dig!

Skjut du om du mår bra av det;jag klarar mig alltid och har dessutom roligt i mitt liv med mina frågor wub.gif
Reserv
CITAT (Felix matte @ 19-06-2005, 00:36)
Som barn fick jag följa med på föreläsning på skolan i hembyn...
En gång var där en som berättade om Kina... hon hade jobbat många år där och hade med sig liten tygsko och hon berättade om hur flickefötter bands för att inte bli för stora... Sååå grymt!

Nu har jag ett litet barnbarn hämtat.. född i Kina.. hennes fötter var tack o lov inte bundna

Dom små flickfötterna vart inte bara små, dom vart helt deformerade och många äldre kvinnor har mycket svårt att gå p.g.a. sina deformationer. Usch, hemskt att ens tänka tanken på att nån gör så med barnen. sad.gif

Och sen till Lars V, har du käkat taggtråd eller? blink.gif Om du tycker att frågorna verkar så korkade så låt bli att svara alls då. sleep.gif
AndreasBlomquist
groowymama
CITAT (AndreasBlomquist @ 20-06-2005, 04:19)

Fyyy så hemskt mad.gif mad.gif mad.gif
AndreasBlomquist
Nu kom man ju fram till att bilden som antagligen admin har tagit bort faktiskt var fejkad... Jaja...
Ralf
Ja detta med Bonsaikatterna är ju en urgammal skröna som varit även uppe Odla. Skröna skröna skröna.
Hannele
CITAT (groowymama @ 18-06-2005, 18:39)
Men om ingen gjorde detta ;hur skulle barnets skalle se ut då efter några år?

Kinesiska kvinnofötter har man ju sett i bilder.
I Afrika förlängde dom halsen och annat, för skönheten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon