groowymama
Det undrar jag över:varför bara en mun men 2 öron,2 ögon ,2 fötter och 2 händer?

En mun fick vi för att inte prata så mycket skit;tror jag men kan inte alltid leva upp till wacko.gif

2 öron för att vi kunde höra allt vackert och ljuvligt;och för att höra även det som är dåligt utan att gå i taket för det och ta det som utmaning till personlig tillväxt wub.gif Och sedan kunna hjälpa andra

wub.gif

Samma sak gäller för ögonen tror jag wub.gif

Och 2 fötter har vi fått för att kunna dansa leka hoppa och kunna springa iväg vid fara wub.gif

Vad tror ni andra?
LarsV
Varför har vi ingen svans? Eller spetsiga öron? Eller horn? Du, vilka underliga frågor kan man egentligen ställa. Du borde ha direktkontakt med skaparen himself. Det är väl bara så du kan få svar på dina s k "filosofiska" frågor.
zaaritha
Umm-nu är du långt ute, solis!
groowymama
CITAT (LarsV @ 18-06-2005, 23:59)
Varför har vi ingen svans? Eller spetsiga öron? Eller horn? Du, vilka underliga frågor kan man egentligen ställa. Du borde ha direktkontakt med skaparen himself. Det är väl bara så du kan få svar på dina s k "filosofiska" frågor.

Inte visste jag att frågorna var filosofiska ohmy.gif
gunvor
det räcker mer än väl med en mun - var skulle du stoppa maten om du hade valmöjligheter ? Men å andra sidan så misstänker jag att du då skulle kunan prata i mun på dig själv - vilka diskussioner!
Dessutom skulle det ju se försärligt löjligt ut - var i ansiktet hade du tänkt dig att mun nr 2 skulle sitta??
2 öron - för att vi skall höra både det som kommer fr höger o vänster och 2 ögon för att vi skall kunna se bättre åt olika håll.
Nu finns det dom som kan bli blinda/döva på ena sidan - dom vänjer sig så småningom !

Om detta är filosofiska frågor så tror jag att jag har missuppfattat det där med filosofi!
*Felix matte*
Ordet filosofi kommer från grekiskan och består av två ord – philos som betyder kärlek och sophia som betyder vishet. Tillsammans blir det kärlek till visheten.

Vad är filosofi?
groowymama
CITAT (Felix matte @ 19-06-2005, 10:24)
Ordet filosofi kommer från grekiskan och består av två ord – philos som betyder kärlek och sophia som betyder vishet. Tillsammans blir det kärlek till visheten.

Vad är filosofi?

Tack Felix matte wub.gif Det var intressant läsning wub.gif
Ralf
Det är väl ganska självklart, vi har två ögon för att kunna ha ett stereoseende o kunna bedömma avstånd. Vi har två öron för att kunna bedömma riktingar och avstånd på varifrån ljud kommer.
rosita
Vi har två öron, men bara en mun för att vi ska lyssna dubbelt så mycket som vi pratar, tror jag.
groowymama
CITAT (rosita @ 19-06-2005, 14:53)
Vi har två öron, men bara en mun för att vi ska lyssna dubbelt så mycket som vi pratar, tror jag.

Det tror jag med.
stina
Svaret på varför vi har 2 öron och 2 ögon lärde man sig i småskolan!!! 2 öron för att höra varifrån ljud kommer och 2 ögon för att få djupseende. Vad skulle vi med 2 munnar till???
Salvia
Om jag hade 2 munnar skulle jag äta nyttiheter med den ena men den andra skulle få allt möjligt smarrigt - glass, choklad smågodis bryle`pudding
Det vore trevligt.
Fast det skulle säkert innebära att man pratade dubbelt så mycket skit också.men vad gjorde väl det?
*Felix matte*
Tänk vad häftigt om man hade två... då kunde man sjunga tvåstämmigt ju tongue.gif laugh.gif biggrin.gif
groowymama
Och så kunde man pussas ännu mera biggrin.gif
pejori
med två munnar kunde man få jättebra samtal och svar på aaalla frågor man undrar över rolleyes.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
va tomt det skulle bli i småprat då sad.gif sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon