Full version: Vilken doft!
Fru fet
Jag kunde bara inte låta bli att köpa ännu en ettåring idag - en vit Heliotrop. Nu doftar hela altanen vanilj - underbart! Den är kanske inte den vackraste av blommor men doften är fantastisk. wub.gif
zaaritha
Vit?
Har bara haft blå! Och--visst har de vackra blommor!!!!
Doften är härlig!
Maria i Helsingborg

Heliotropium 'White'
Det hade inte heller jag någon aning om fanns.
zaaritha
Jaha--där ser man! Fast; jag föredrar den blå--ändå!!
råse-marie
CITAT (Fru fet @ 18-06-2005, 20:07)
Jag kunde bara inte låta bli att köpa ännu en ettåring idag - en vit Heliotrop. Nu doftar hela altanen vanilj - underbart! Den är kanske inte den vackraste av blommor men doften är fantastisk. wub.gif

Åh ...var har du köpt en sån smile.gif
Jag har en blå men vit ser ju jätte fin ut wub.gif
Fru fet
Jag köpte den på Hortus i Farsta. Att det blev den vita beror på att den doftade annorlunda och mycket mer intensivt än den blå! smile.gif
susan.e
Jag är galen i heliotroper och har trädgården full, bara en vit dock. De blå har jag frösått och det var verkligen tacksamt. Fick 60 st jättefina plantor. Frön till vita har jag inte lyckats hitta. Någon som vet om de finns att köpa?
För övrigt tycker jag att de blå plantorna sinsemellan doftar olika, en del mer intensivt än andra..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon