Hoffsan
Vet inte om ni kommer ihåg det men för ett par månader sedan så visade jag bilder fårn vårt nya hus och det var många som ville se bilder från den nyanlagda trädgården. Vi la den sista markstenen på plats förra veckan phu...Just nu håller vi på att gräva till en damm.
Nu har jag uppdaterat sidan(de nya bilderna blev tyvärr blandade med de gamla)
wink.gif

http://www.fotogalleriet.se/alb_show_id4143_page2.html
fruberglund
Riktigt snyggt med inkaklat bubbelbad smile.gif
Hoffsan
Och jag gillade din stenläggning som du hade runt en rabatt:

Ska härma dig lite imorgon tror jag när jag fortsätter med min rabatt. Har en hel del marksten kvar. tongue.gif
netaave
Oj oj oj vilket jobb ni haft, men vad fint det blev!
Hus & hem nästa!
Hoffsan
Hus o hem ja... Vårt hus kommer nog aldrig med där(för vanligt bland nybyggda villor här nere) men våra grannars hus tror jag nog kommer med någon gång:

och här e de andra grannarnas hus:

fruberglund
CITAT (Hoffsan @ 18-06-2005, 21:03)
Och jag gillade din stenläggning som du hade runt en rabatt:

Ska härma dig lite imorgon tror jag när jag fortsätter med min rabatt. Har en hel del marksten kvar. tongue.gif

Tack, men du vill nog inte se hur den ser ut nu biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

Har inte kommit så mycket länge så nu är den nästan helt överväxt med gräs, var ju meningen att den skulle grävas ner smile.gif

Fast just nu håller jag på med andra sidan entrén (ska bli likadant) så det blir nog klart först.

Nu ska jag ut och gräva smile.gif fick lite inspiration
Ullet
Men så snyggt! *imponerad* Jag gillade badrummet jättemycket, snyggt med den avbrytande slingan med småkakel, det var läckert!
MrNorth
Väldigt fint! Det enda som fick mig att fundera var att all stenläggning var väldigt "kantig". Det var skarpa vinklar överallt. Inte funderat på att göra nåt avrundat, slingrande? Visst,, det är en prisfråga, men kan ibland vara värt det.

Rekommenderar ananrs buxbom, klotthuja eller annan rund geometrisk växt för att ge en kontrast till den "kantiga" gången/muren,

Snyggt!

/henrik
estet
Mycket fint! Vilket jobb ni har gjort, pust.
Gillade dina grannars hus också...
smile.gif
AndreasBlomquist
Väldigt fint hus och plattläggningen när det gäller så kanske jag stjäl mönstret av er till garageuppfarten men jag håller med MrNorth om att gången inte var något vidare. Det hade varit 100 gånger finare om gången slingrat sig fram istället för desa skarpa vinklar.
Anma
Jag är helt övertygad om att gången kommer att se alldeles jättbra ut tillsammans med rabatterna som så småningom kommer att vara fulla med grönska antar jag...

Jättefint både inne och ute!
Rossi
Vi lät vår gång slingra sig fram - det skapade mjuka övergångar till rabatterna.

På bilden här kan ni ana lite hur gången svänger. Vi byggde vårt hus för 4 år sedan.

kristerh
Jag tycker att det är helläckert wub.gif fram med planteringsspaden bara wink.gif
krister
Hoffsan
Jag håller med om att det blir snyggare med rundade gångar men med 40x40 plattan i mitten viste vi inte hur vi skulle få det rundare. Har någon nåt förslag så tar vi tacksamt emot det. smile.gif
Ewa L
Riktigt äkta drägel-bilder. Jättefina!!

Jag har också bitvis raka kanter iom att de redan var lagda när jag köpte huset. De går att trolla bort jättemycket med att växtligheten väller över kanten lite grand.

Rom byggdes inte på en dag!
Hoffsan
Ja det får bli lite fler växter som rundar av kanterna lite för han vägrar lägga om det (blev lite liv i luckan så att säga rolleyes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon