Full version: Pipranka
Åsa zon 6
Jag har funderat på att köpa en pipranka och hittade häromdagen en på växtvaruhuset. Men priset..... 298:- för en 30 cm lång pinne! Brukar de verkligen kosta så här mycket?
wolkenkrabber
CITAT (Åsa zon 6 @ 18-06-2005, 21:52)
Jag har funderat på att köpa en pipranka och hittade häromdagen en på växtvaruhuset. Men priset..... 298:- för en 30 cm lång pinne! Brukar de verkligen kosta så här mycket?

bor man i norrland får man ta norrlands priser, staketdruvor kostar ju nästan 400 spänn på plantskoln, deras manchuriskavalnöt, halvödöda plantor går ju på 500 spänn de med, men piprankor växer ju fort, så det kanske är värt det?
zaaritha
Pipranka; 260kr här i Västergötland! Ja, i skaraborgslän, alltså......
Christina i Taxinge~
Även här (Sörmland) kostar Pipranka mellan 200 och 300 kronor.
Priset beror kanske på att den är svårförökad? wink.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Japp piprankor är mycket svårförökade så man brukar föröka dem i laboratorium vanligtvis, i hemträdgården kan man lyckas med avläggare.
200-300kr är ganska normalt pris.
Åsa zon 6
Jaha! Det är väl bara att bita i det sura äpplet då. Jag hoppas bara att den klarar sig. Det är lite gränsfall på zonen.
Sommartorparn
Priset är ungefär normalt. Koreansk pipranka brukar vara något dyrare än den vanliga. Köpte en sådan för 219 i våras på Zetas men då var det kampanjpris.
Micke
12,90 euro på Varuboden i Kyrkslätt, också i år (ca 120 kronor) - inte ens som "erbjudande". Måste vara rekordlågt här i Finland, vanligtvis kostar de det dubbla, men även normalpriset i södra Finland tycks vara ett hyfsat pris jämfört med Sverige.

Micke
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon