wolkenkrabber
den har ca 6 knoppannlag nu,
normalt har jag den hängandes ner för min bokhylla, den är väl ca 175 - 180cm som längst.
har blivigt omplanterad en gång,

*Felix matte*
Oj så stort och fint exemplar wub.gif

Dottern fick med på husköpet en jättestor porslinsblomma.. vet inte vilken sort men ska ta bild.
Den andra de har sen några år... luktar så starkt när den blommar så jag tål inte gå i närheten. sad.gif
maimiti
WOW! Den plantan går inte av för hackor biggrin.gif
Tjusigt!
Sulawesii
Superfin!
Trots alla "nyare" Hoyor, tycker jag fortfarande bellan är finast!
wolkenkrabber
tack för svaren,

@ felix matte - denna hoyan doftar knappt, bara om man sticker näran i blommorna

jag ska nog igentligen vara glad tt den trivs så, moderplantan räddade ur en av grannens brinnande hus efter att släkningsarbetet var näsran slut, sen fick den står utomhus i gräset resten av hösten, rolleyes.gif
Rossi
Vilket praktexemplar! Den har du verkligen vårdat väl.
Pia mitt i Skåne
Grattis till den välväxta plantan. Man ser att den trivs...
Min egen är bara några korta grenar stor än så länge, men det är knoppar i alla grenar, så jag har något att se fram emot.
Ewa L
Jag köpte en "stängel" av Hoya Bella för två år sedan. Den stängeln delade jag upp i 4 "snuttar". De har delat sig några gånger men den är definitivt inte i närheten av din skönhet!

Iofs har jag haft för avsikt att dela "snuttarna" när de blivit längre, men den har blommat nästan hela tiden.

Du skriver att du har den på en bokhylla. Låter som om den har det betydligt mörkare än min som jag har sittande på fönsterbågen mellan två söderfönster. Visserligen skuggad av ett spaljerat päronträd utanför som sträcker sina grenar framför fönstret. Kanske den skulle växa bättre (och blomma mindre) om den fick det lite mörkare... unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon