Caprice
Det som ska vara så himla säkert att handla med kontokort över nätet, hos seriösa firmor iaf.... ohmy.gif

Tidernas största bedrägerihärva är nu upptäckt....

Expressen

Det är inte kul att läsa om sånt...

Caprice
zaaritha
Det är verkligen störande!
Man blir orolig.............. sad.gif
AndreasBlomquist
Hos Nordea har de en sak som heter E-Visa.. Man får ett elektroniskt VISA-kortsnummer som bara gäller för ett enda köp, kanonbra!
gunvor
det här har jag väntat på!
Inte ett dugg förvånad - har sedan mitt liv blev datoriserat betraktats som dum o tjurskallig när jag sagt nej till internetbank och aldrig handlat ngt över nätet med motiveringen att mitt kontonummer skall inte flaxa runt i rymden tänk om någon tar mina pengar! Har inte mer än jag själv behöver.
Alla har då tyckt att jag var insnöad - så där ja - nu har det hänt, det som jag visste skulle komma förr eller senare.
Rossi
CITAT (AndreasBlomquist @ 20-06-2005, 04:59)
Hos Nordea har de en sak som heter E-Visa.. Man får ett elektroniskt VISA-kortsnummer som bara gäller för ett enda köp, kanonbra!

Jäpp! Funkar utmärkt kan jag berätta. Även andra banker har den här funktionen så att man skaffar sig ett temporärt kontokortsnummer som bara gäller i 30 dagar och för ett enda inköp - sedan makuleras numret.
kristerh
De svenska kunderna hålls skadelösa om någon handlar med ditt kontokortsnr, dvs bankerna betalar, jag handlar vidare via nätet och är inte ett dugg rädd.
krister
farbror B
Mmm läste just i tidningen att alla kunder som blir lurade kan vända sej direkt till den som skrivit ut kortet (banken) och visa vad som hänt, så kommer dom att ge ut et nytt kort och sätta in de pengar som använts =)

Köper böcker på nätet..
Rossi
Jag köper också böcker på nätet men då mot faktura. Däremot har jag köpt Clivia-fröer från Sydafrika via nätet och där var det kontokort som gällde. Då skaffade jag tjänsten temporärt kontokortnummer vilket alltså innebär att under en månad och för ett inköp så får jag ett annat kontonummer än det ordinarie kopplat till mitt kontokort så jag exponerar aldrig det ordinarie numret.

Något för dig farbror B? För även om man kan få rätt så är det ju ändå en massa klydd med att fixa det.
renate
HAndlar på nätet, men inte med kort.De företag som inte är beredd att skicka faktura handlar jag inte av.
Använda enbart betalkort.
farbror B
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 10:48)
Jag köper också böcker på nätet men då mot faktura. Däremot har jag köpt Clivia-fröer från Sydafrika via nätet och där var det kontokort som gällde. Då skaffade jag tjänsten temporärt kontokortnummer vilket alltså innebär att under en månad och för ett inköp så får jag ett annat kontonummer än det ordinarie kopplat till mitt kontokort så jag exponerar aldrig det ordinarie numret.

Något för dig farbror B? För även om man kan få rätt så är det ju ändå en massa klydd med att fixa det.

inte så dumt tänkt!
Har en inloggning på PayPal, som ska funka ungefär så.

klydd *skakar på huvve*
Skäeuningarrr
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 10:50)
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 10:48)

inte så dumt tänkt!
Har en inloggning på PayPal, som ska funka ungefär så.

klydd *skakar på huvve*
Skäeuningarrr

Kostar inte Paypal?

Skaka inte för mycket på huvudet farbror B - det skramlar så! smile.gif

Du, ta du och masa dig ner till Skåne på semestern så ska jag lära dig ett och annat skånskt uttryck, sanna mina ord. smile.gif
farbror B
*griper korset och far till skånes hedningaland på dalmålskorståg* biggrin.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 10:58)

Kom du bara så ska jag nog ta hand om dig. smile.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 11:00)
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 10:58)

Kom du bara så ska jag nog ta hand om dig. smile.gif

ska jag ta med kontokortet? laugh.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 12:35)
ska jag ta med kontokortet? laugh.gif

Nä, jag är gästfri ....! laugh.gif Men du får gärna hjälpa till att rensa ogräs i vårt 70 kvm stora grönsaksland! smile.gif
farbror B
*slav*
Rossi
*härskarinna*
carol
Jag har haft pengar på Paynova, dom kommer med en massa erbjudanden också men jag orkar inte bry mig. Mest handlar jag med kortet på sj, ticnet, ryan air mm Har gått kanonbra hittills.

Paynova är en slags internetplånbok. Man sätter över pengar dit och sen funkar de som kontanter så som en vanlig plånbok. Den kan man ju faktiskt också bli av med... Det kostar inget, snarare tvärtom, fick en pocketbok när jag registrerade mig.
kristerh
tycker att Rossi och Farbrorb borde träffas och egga upp varann på riktigt rolleyes.gif kan bara sluta på ett sätt..
krister
Rossi
CITAT (kristerh @ 20-06-2005, 14:29)
tycker att Rossi och Farbrorb borde träffas och egga upp varann på riktigt rolleyes.gif kan bara sluta på ett sätt..
krister

Helt rätt! Kan bara sluta med att grönsakslandet äntligen blir helt ogräsfritt! laugh.gif laugh.gif

Men han är rädd att hans visumansökan till Skåne inte blir beviljad. sad.gif
farbror B
krister

på vilket sätt då?

Jag är ju klostermunk? sleep.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 20-06-2005, 14:59)
tycker att Rossi och Farbrorb borde träffas och egga upp varann på riktigt  :rolleyes: kan bara sluta på ett sätt..
krister

på vilket sätt då?

Jag är ju klostermunk? sleep.gif

Och jag är nunna! smile.gif
kristerh
vet man väl vad som händer innanför klostermurarna unsure.gif biggrin.gif
krister
Rossi
CITAT (kristerh @ 20-06-2005, 15:04)
vet man väl vad som händer innanför klostermurarna unsure.gif biggrin.gif
krister

Vet du? Då kanske du också är klostermunk och känner farbrorn? smile.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 20-06-2005, 15:04)
CITAT (kristerh @ 20-06-2005, 15:04)
vet man väl vad som händer innanför klostermurarna unsure.gif  :D
krister

Vet du? Då kanske du också är klostermunk och känner farbrorn? smile.gif

hehe rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon