Magdis
Vad kan det vara för fel på tvätmaskinen när den tar in vatten men inte snurrar runt? Är det nån motor som måste bytas eller blir det till att köpa helt ny tvättmaskin? Det började med att den inte ville centrifugera och nu går den inte runt när den tvättar heller. Tvätten var med andra ord plaskblöt underst och torr överst och lika smutsig som när jag lade in den.
Tur att vi ska till min mamma, jag kan ju alltid tvätta där. Men lite snopet blev det ju.
Ralf
Har haft samma fel. Efter ett tags felsökning kom jag på att det var fel på styrenheten till tvättmaskinen. Den sade aldrig motorn att börja snurra.
Det kan givetvis vara olika saker som e fel. Det enklaste kan vara att nån drivrem har lossnat.
Hur länge har du haft tvättmaskinen? Jag tror en tvättmaskin är konstruerad för att hålla för ca 1000 tvättar bara.
Pixi
så dum var vår oxå en gång.. nästan ny var den
lämnade in den för lagning......
och där satt en bh-bygel och förstörde allt
*Felix matte*
När våran gamla maskin betedde sig så, då var det drivremmen som slirade.
En ny rem kostade ca 300kr om jag minns rätt... den kan man om man är lite händig, byta själv (det gjorde maken)
Hannele
CITAT (Norrbottens-Magdis @ 19-06-2005, 14:11)
Tvätten var med andra ord plaskblöt underst och torr överst och lika smutsig som när jag lade in den.

Låter inte riktigt som filtersmuts,
men alla (?) tvättmaskiner har ett filter,
som ska rengöras några gånger per år.
Magdis
Tvättmaskinen är antagligen lika gammal som huset, d.v.s från 1992. så den kanske har gjort sitt nu. fast jag ska kolla det där med drivremmen.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon