Full version: OBS!
*Felix matte*
Vad kan detta vara för en... såna har aldrig tidigare funnits här... idag har vi sett två.

Reserv
Påminner om Rovspindel, men det är det inte, den bara påminner om den. Jaadu, jag har faktiskt inte den blekaste, Amaira eller Gossen Ruda är väl haj på det området. Hallå!! Var är ni? rolleyes.gif Nu vill jag också veta vad det är för en filur. tongue.gif
wolkenkrabber
husspindel?
amaira
Jo, nog ser det ut som någon sorts rovspindel. Det finns ju många olika sorter av dem.

Och nu inväntar vi Gossen Ruda... rolleyes.gif
Gossen Ruda
Då får väl Rudan ta till orda när han krupit upp ur semesterdammen. Skulle vilja säga att det är en Snabblöparespindel, fam. Philodrominae. Hmmm, det namnet tog jag ur en bok men nog låter det som en underfamilj -inae??? Krypet är dock väldigt lik en Halmspindel, Tibellus oblongus. Vet inte om det finns snarlika arter.
*Felix matte*
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2005, 16:52)
Då får väl Rudan ta till orda när han krupit upp ur semesterdammen. Skulle vilja säga att det är en Snabblöparespindel, fam. Philodrominae. Hmmm, det namnet tog jag ur en bok men nog låter det som en underfamilj -inae??? Krypet är dock väldigt lik en Halmspindel, Tibellus oblongus. Vet inte om det finns snarlika arter.

Tack Rudan wub.gif jag tycker den liknar Tibellus oblongus väldigt mycket... ska leta vidare på namnen du gav.
Sulawesii
Ser precis (förutom att färgen var bärnsten) ut som en jag hade bodde i ett nät på min uteplats för några somrar sedan. Jag blev helt frälst i den! Har aldrig innan eller efter sett en så stor spindel.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon