nejlika
19-06-2005, 16:07
Tänkte höra vad ni andra har haft för projekt i år?
Själv har jag anlagt ett stenparit och gjort två "barnkammare". Dessutom har jag fortsatt den eviga jakten på ny växter( för min del mest örter).
I år har jag köpt två sorters nejliker, tre sorters Eukalyptus, flera huang qi plantor och MÅNGA nya sorters grönsaker.
Rensat ogräs, rensat ogräs, rensat ogräs, jagat liljebaggar, jagat liljebaggar, jagat löss, jagat löss, jagat löss....
sått massor, blivit med odlingslott, rensat ogräs.......

nyfiken, vad är huang qiplantor förnåt?
kerstin z5-6
19-06-2005, 19:34
hm ... eftersom tjälen just gått

handlar det väl här snarare om att börja gräva
Planterat planterat o planterat .. nu
hyra grävare o göra nytt
samt avsluta rosengårdsområde
Pallkragesrabatt på gaveln på huset, resa ogräs, förhöja en rabatt o göra två nya rabatter samt fixa några buskar, måste få lite höjd i min trädgård. Tyvärr (nåja, tyvärr o tyvärr) håller vi på med insidan av huset mest så maken är inte så inne på att gräva ute o sen är det ju bebis på gång också....Man får prioritera. *S*
nejlika
19-06-2005, 20:22
Huang gi eller kinesisk vedel som den också kallas är en kinesisk läkeväxt som bla. används som imunförsvarshöjade medicin. Jag har drivit upp 4 plantor från frön som jag köpt hor Impecta (rena guldgruvan).
rensat ogräs, börjat på rhododendrontrabatt, fräst stubbar, planterat gräs, slipat utemöbler, planerat uteplatser, vindskydd, japansk hörna, plockat sniglar, plockat sniglar, och skrämt skräniga skator.
CITAT (nejlika @ 19-06-2005, 21:22)
Huang gi eller kinesisk vedel som den också kallas är en kinesisk läkeväxt som bla. används som imunförsvarshöjade medicin. Jag har drivit upp 4 plantor från frön som jag köpt hor Impecta (rena guldgruvan).
okej, tack.
mvh zazu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.