Full version: Fyrkantiga hinkar
lyckero
Hej!
Tänkte odla tomat och gurka i hinkar, men de runda tar så stor plats. Funderade därför på fyrkantiga, som kräver mindre utrymme. Har letat lite på nätet, men de är väldigt dyra!!!!!! Någon som vet var man kan få tag på billiga, kraftiga varianter att odla i, eller som har erfarenhet av detsamma?
mvh
Lyckero
jåj
Förslag i närheten av hinkar.
Murarbaljor som säljs på Hornbach, Bahouse har åtminstonde rimligt pris.
Fixa dräneringshål och det blir plats till ett par plantor i varje balja.

JÅJ
Anic
Hej, vet inte om det är billigt men på Cheapy kostar en fyrkanting murarhink 65l = 69.95 kr, 90l = 84.95 kr
Dr_Westerlund
Papperskorgar brukar man få tag på billigt.
Susanne i Linköping
Om det inte gör något att det ser lite IKEA ut:

IKEA-backen GLES

Åtminstone 12 liter, angivna mått på IKEAs sida är bara yttermått. Den håller ganska bra, kvalitet som en billig hink ungefär. Fast inget handtag.

Tyvärr verkar det inte som om man kan skicka efter den. Själv har jag ju turen att ha ett IKEA-varuhus några kilometer hemifrån, så jag har ett par stycken.
lyckero
Tack för svaren!
Plastbaljorna tycker jag är för låga i förhållande till sin storlek. Jag skulle helst ha något där volymen bygger mer på höjden. De flesta plastbackarna har också "fel" proportioner tycker jag. Har nu trots allt provat runda murarhinkar på 12 liter och hoppas att detta ska fungera bra.
mvh
Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon