Full version: Gyllen flder
Elihe
Vad kan det vara fr fel p min gyllen flder som satts i vras o nu hnger ett av de nya skotten som en disktrasa? Sladdrig! Str i sandig jord o ganska soligt. r det ngon som har samma erfarenhet som jag o vad kan man gra? r rdd att resten av busken ocks drabbas!!
ohmy.gif huh.gif blink.gif
Big Gardener
Om bladen bara hnger rakt av och r sladdriga beror de p att de frlorat saftspnningen och det kan ha att gra med att ngot har skadat bladen eller grenen som bladen sitter p. Kolla efter skador eller brott p nrmsta gren eller bladfste.

Kolla p "disktrase-grenen". r den torr eller fuktig? Ser du ngra prickar eller hl p bladen? Ser du ngon vit belggning eller annan belggning p bladen?

En vxt frlorar sllan saftspnningen i en enda gren/bladansamling utan ngon mekanisk skada eller gnagskada. Ser de vriga bladen OK ut?
Elihe
S vitt jag kan se s finns det inga skador p grenen. Resten av busken ser nnu skaplig ut, kanske lite grnare n grannbusken. Har vattnat men tror inte p torka. Har vattnat hela vren med jmna mellanrum fr etablering, inget vatten blir stende s den borde inte "drunkna". Hade rdjur p besk hos grannen som r en ros men fldern har de inte rrt.
MvH unsure.gif blink.gif wacko.gif
Detta r en "enklare" version av forumet. Fr att se forumet med formatering och bilder kan du klicka hr.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon