Full version: Hänglobelia
Jill-Ulrika
Har köpt hänglobelia till mina amplar. Men jag vill ju inte sätta "tuvan" i en enda klump därför undrar jag om jag på något sätt kan dela upp tuvan i flera små delar och varva den med annat som petunior eller så?
Allis
Ja, det går jättebra, så brukar jag alltid göra, och det blir så bra så
Jill-Ulrika
Drömmen vore ju om mina amplar blev som på bilden från alverbacks.se
Hur får man det att se ut såhär?
Fenja
Vattna med en överdos Biobact till exempel varje gång du vattnar så blir det sådana där bollar! Du planterar i nätampel med en kokosmatta i och skär kryss och pillar in plantorna på sidorna och lite nedåt.
Mvh
Fenja
*Felix matte*
Nu ska här gödselvattnas oftare... jag har gjort det bara 1ggr/vecka
trodde inte att de tålde mer... man lär sig så länge.... biggrin.gif
Jill-Ulrika
CITAT (Fenja @ 20-06-2005, 00:27)
Vattna med en överdos Biobact till exempel varje gång du vattnar så blir det sådana där bollar! Du planterar i nätampel med en kokosmatta i och skär kryss och pillar in plantorna på sidorna och lite nedåt.
Mvh
Fenja

Hm Biopact låter bra! Annars använder jag någon mystisk näring som enligt uppgift skulle vara framtagen av NASA och den har funkat hyfsat. Tyvärr har jag inga nätkorgar och kan inte göra exakt såna tjusiga "hanging baskets" som på bilden då, istället har jag vanliga Går det inte att få lobelian att hänga över kanten så det ser ut som en blomsterpuff ändå?
*hoppas hoppas* rolleyes.gif
kristerh
CITAT (Jill-Ulrika @ 20-06-2005, 10:54)
någon mystisk näring som enligt uppgift skulle vara framtagen av NASA och den har funkat hyfsat.

NASA wink.gif är det raketbränsle wink.gif biggrin.gif
krister
Allis
CITAT (Jill-Ulrika @ 20-06-2005, 00:01)
Drömmen vore ju om mina amplar blev som på bilden från alverbacks.se
Hur får man det att se ut såhär?

va snyggt med två färger . Det ska jag testa nästa sommar
Jill-Ulrika
CITAT (kristerh @ 20-06-2005, 11:11)
någon mystisk näring som enligt uppgift skulle vara framtagen av NASA och den har funkat hyfsat.

NASA wink.gif är det raketbränsle wink.gif biggrin.gif
krister

Ja du, den som visste. Säkert nån internet-bluffgrej men det växer så det knakar iallafall laugh.gif
Fenja
Hm Biopact låter bra! Annars använder jag någon mystisk näring som enligt uppgift skulle vara framtagen av NASA och den har funkat hyfsat. Tyvärr har jag inga nätkorgar och kan inte göra exakt såna tjusiga "hanging baskets" som på bilden då, istället har jag vanliga Går det inte att få lobelian att hänga över kanten så det ser ut som en blomsterpuff ändå?
*hoppas hoppas* rolleyes.gif

Hänglobelian kommer att hänga över ampeln och bli jättefin även om du inte har den i en hangingbasket. Det enda är väl att den inte blir så rund. Jag vill minnas att Rusta har både korgar och kokosfibermatta till en hemul kostnad.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon