Jill-Ulrika
Planerar att sätta två amplar som ska hänga i direkt sol. Har läst att det finns s.k. vattenkristaller som ska kunna hålla vatten som reserv osv. Har själv ingen erfarenhet och vet inte om och hur det funkar. Kan det vara värt att kosta på sig och var får man tag på "joxet" till en billig peng?
Betty
Nyebro Trading säljer SwellGel och BasketMate. Jag använder BasketMate till mina amplar, funkar jättebra, speciellt bra till fuchsior som behöver mycket vatten.
SwellGel har jag petat ner i en del mer vattenkrävande krukväxter inne för inneväxterna blir lätt försummade hos mig nu på sommaren.
Jill-Ulrika
Har letat runt på alla möjliga blomsteraffärer utan att få tag på några vattenkristaller. En av dem jag pratade med menade att det gör varken från eller till med vattenkristaller och själv rekommenderade hon det inte, utan tyckte det var bättre utan. unsure.gif
Betty
HÄR finns en lista på återförsäljare. Referenser och omdömen.
Beställ en liten förpackning och döm själv. smile.gif Jag för min del tycker att det funkar jättebra. smile.gif
Jill-Ulrika
CITAT (Betty @ 21-06-2005, 17:15)
HÄR finns en lista på återförsäljare. Referenser och omdömen.
Beställ en liten förpackning och döm själv. smile.gif Jag för min del tycker att det funkar jättebra. smile.gif

Tack för tips och bra länkar! Det är bra att vilka återförsäljarna till vattenkristallerna finns så man slipper åka runt som en galning och leta smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon