Full version: Så trampnarv
Terese på Ingarö
Det gäller fogar i naturstenläggning. Tänkte sopa i lite frö av något lättgroende och passande. Tänkte direkt på Trampnarv. Är det någon som har så-erfarenhet? Eller annat förslag.
Nu är det sand emellan stenarna man jag sopar ju i lite jord. Ganska soligt där.

/Terese
Ewa L
Att så har jag inte prövat, däremot köpte jag en liten planta för två år sedan med tanke att den skulle hålla sig mellan trampstenarna av natursten, precis samma tanke som du.

Idag har jag ingen Trampnarv där, däremot överallt annars! Den har "vandrat" iväg ut i rabatterna istället. Antar att det har skett frövägen eftersom de inte ligger i direkt anslutning.

Min kvalificerade ( unsure.gif ) gissning blir alltså: Den är mycket lätt att fröså! tongue.gif
kristerh
CITAT (Ewa L @ 20-06-2005, 15:14)
Idag har jag ingen Trampnarv där, däremot överallt annars! Den har "vandrat" iväg ut i rabatterna istället. Antar att det har skett frövägen eftersom de inte ligger i direkt anslutning.

Min kvalificerade ( unsure.gif ) gissning blir alltså: Den är mycket lätt att fröså! tongue.gif

Stackars dig, de är nästan omöjliga att få bort ur rabatten, enda sättet är att gräva upp ett lager av jorden, och får man dem i låga krukor som bonsaikrukor är det stört omöjligt att bli av med dem, de kväver dessutom den plantan som växer i krukan.
krister
Gossen Ruda
Instämmer, ett sabla ogräs.
kerstin z5-6
Tro mej den vill du inte så .. pröva nån timjan sort i stället doftar o är vacker dessutom laugh.gif
Milex
Jag tänker skriva ut den här länken och visa den för min trampnarv.
Sabla ogräs, HA rolleyes.gif Har full sjå att få den att överleva. Så nu ska den få se biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Milex @ 20-06-2005, 23:14)
Jag tänker skriva ut den här länken och visa den för min trampnarv.
Sabla ogräs, HA rolleyes.gif Har full sjå att få den att överleva. Så nu ska den få se biggrin.gif

Den kanske inte tål saltet från havet??? Jag har den i gräsmattan, rabatterna, stenpartiet, överallt.
kerstin z5-6
den följer med skor,,, man har den överalllt ..
kristerh
CITAT (Gossen Ruda @ 20-06-2005, 23:20)
Jag har den i gräsmattan, rabatterna, stenpartiet, överallt.

jag med och varje gång det dyker upp nya efter att jag tidigare rensat så noga haglar svordomarna wink.gif
krister
Susanne i Linköping
Varför heter den egentligen trampnarv? Den tål ju inte att trampas på. I mitt förra köksland växte den, och vartefter narvplantorna blev stora nog flyttade jag dem till mittgången i landet (den bestod bara av tilltrampad jord). Väl där tynade de bort.

Numera har jag trampnarv även på kolonilotten. huh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon