Full version: Fråga?
Fialotta
Är det nån som vet vad detta är...växt upp i min rabatt och nu har jag gått o vänta på att det skulle bli knoppar...men icke sa nicke...börjar misstänka att det är ogräs...mycke spänd på att få veta vad det är rolleyes.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Att det inte har kommit knopp behöver inte betyda något många perenner blommar inte förren lite senare på säsongen och det är fortfarande bara juni.

Det finns flera perenner som påminner om din bild ex. drakmynta, någon högväxande aster eller kanske gullris.
Fialotta
CITAT (Åsa @ mälardalen zon 2,20-06-2005, 15:15)
Att det inte har kommit knopp behöver inte betyda något många perenner blommar inte förren lite senare på säsongen och det är fortfarande bara juni.

Det finns flera perenner som påminner om din bild ex. drakmynta, någon högväxande aster eller kanske gullris.

Åhhh...tack för ditt svar...då tror jag på aster sorten...har en svag aning om att jag haft den i rabatten rolleyes.gif dom va ovanligt höga i år därför blev jag frågande om det va ogräs eller nåt...du ser man blir ju knäpp eftervart allt växer upp känns det som laugh.gif laugh.gif tongue.gif
Evin
Det kan vara Såpnejlika.
Blommar med rosa blommor ganska snart.
Luktar som tuggummit jenka.
wolkenkrabber
med bilderna bredvid varandra er det ut som om du skulle ha fotat ett majsfält laugh.gif
Caprice
Jag gissar oxå på Såpnejlika..

Caprice
Rossi
Ja, det är lite svårt att se. Ser nästan ut att kunna vara jordärtskockor också.
KURT
Det är nog hampa som odlas .
LinaFina
Skulle även kunna vara någon veronika.. wub.gif
Rossi
Här var det många förslag! Vi borde slå vad så får vi se vem som får rätt så småningom! laugh.gif
Maria i Helsingborg
phlox? wink.gif
kristerh
Och jag tror inte det är såpnejlika wink.gif har dock inget förslag på vad det kan vara.
krister
Caprice
CITAT (KURT @ 21-06-2005, 14:12)
Det är nog hampa som odlas .

laugh.gif laugh.gif
Tanken slog mej med faktiskt...

Maudan, dryger du ut hushållskassan på något sätt...? laugh.gif

Caprice
kristerh
men har inte hampan lite flikiga blad wink.gif
krister
Evin
Visst har den det, Krister.....
SaraS
Inte hampa, det odlar våra småfåglar nedanför köksfönstret. Femflikiga blad. Kan ses på de flesta reaggeskivor. biggrin.gif
jerpan
Vad sägs om "Balsamin"????
Fialotta
laugh.gif laugh.gif Åhhh...va ni är härliga...det va en massa förslag..ska bli spännande o se vad det blir av detta ohmy.gif

Tänk om jag odlar knark...jag som ska ha en polis bland gästerna i midsommar ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
Jag vet att jag har höstaster som är små lila blommor på...men i så fall har den förökat sig någe enormt och jag känner inte igen bladen heller wink.gif

Spänningen stiiiiiger laugh.gif

Tack alla för era svar wub.gif
kristerh
CITAT (jerpan @ 21-06-2005, 15:42)
Vad sägs om "Balsamin"????

Jag tror inte det är balsamin heller, de har lite rundare blad wink.gif
krister
Pixi
är det likt nån av dessa? det är gullris och såpnejlika

Fialotta
Översta bilden va väldigt lik ....kan va den smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon