Sidor: 1, 2
MrNorth
Man har väl i alla tider inte varit speciellt noga med att "skydda" småttingar? På badstranderna springer det ju omkring hur många nakna småttingar som helst... varför skulle det vara så farligt att visa nån blöjreklam eller dylikt när man smeker en barnrumpa? För att det finns en liten minoritet som får skumma fantasier av det? Bara i Sverige.....

Angående att lägga ut familjekort.... Det är ju upp till var och en att lägga ut vad man vill på nätet. Bara man vet att lägga upp bild på nätet = du godkänner att ALLA 9 miljarder människor på jorden får titta på den.

Vill du inte att nån skall se ditt barn, din lättklädda sambo, dig själv när du tittar på fåglar... osv så antingen skyddar du bilderna med lösenord eller så låter du bli att lägga upp dem.

Då är det väl betydligt värre med reklamsnuttar som direkt förlöjligar en speciell målgrupp, ex kattmatsreklamen med den kinesiska? tjejen... Den fick mig att må dåligt... och fundera vlika personer som sitter och gör reklam..

jaja, det finns folk till allt, det är bara i sverige man förstorar upp allting till orimliga proportioner.

/henrik
Caprice
Tror att någon redan nämt den, men iaf..

En snutt som får mej att rysa är den där om nagelsvamp....
Ett litet monster lyfter på stortånageln och kryper under...

Det gör ont att se den... wacko.gif

Caprice
Pirum
Var på apoteket idag för att köpa loratadin (fy för pollen, att man ska vara allerisk mot sånt verkar onödigt) och såg reklam för fästinginformation. (En plansch, inte TV dock) En tuff kvinna säger "Fästingar, det tar man bort med bensin!", det tyckte jag var väldigt tufft och snyggt och bra smile.gif. Sen stod det i mindre text nåt om att man skulle kontakta apoteket för att bli av med myter, men, om jag nån gång får en fästing så blir det bensin som ska provas tongue.gif

(Har, såvitt jag vet, aldrig fått en fästing, kanske smakar jag dåligt blink.gif Har ju sett ett par krypa på jeansen såklart)
Annlo
CITAT (Caprice @ 22-06-2005, 16:11)
En snutt som får mej att rysa är den där om nagelsvamp....
Ett litet monster lyfter på stortånageln och kryper under...

Det gör ont att se den... wacko.gif

Caprice

ja precis!! wacko.gif Blir att må illa när han lyfter på nageln...brr ohmy.gif

Annars håller jag med föregående talare om Åke!! laugh.gif
Vikken' kanonreklam!! Den satte sig ju verkligen!

Gillar även ICA's reklamsnuttar och Telias är också bra.
Pappan i Telias reklam är väl en riktig lirare... wacko.gif laugh.gif
som när han skickar upp grabben på taket..."det fixar du.." wacko.gif
Magnolia
CITAT (MrNorth @ 22-06-2005, 14:16)
Man har väl i alla tider inte varit speciellt noga med att "skydda" småttingar? På badstranderna springer det ju omkring hur många nakna småttingar som helst... varför skulle det vara så farligt att visa nån blöjreklam eller dylikt när man smeker en barnrumpa? För att det finns en liten minoritet som får skumma fantasier av det? Bara i Sverige.....

Jag har inte sett reklamen ni pratar om men jag håller med om att det är överdrivet att vi inte tål nakna barn längre.

Jag såg någonstans en annons för duschkabiner som var gjord på 70-talet. I duschen står en naken man, en naken kvinna och ett naket barn och duschar tillsammans. Tänk att försöka använda den annonsen idag...
Latmask
Det beror lite på om jag ska säga vad som är bra reklam för mig personligen eller allmänt talat BRA reklam. Jag kan tycka att nån reklam är suverän, men inte ha en aning om vad de gjorde reklam för, och då är inte reklamen särskilt bra egentligen. wub.gif

De bästa måste vara Lotto-Åke och första Ipren samt dessa olika Ipren-låtar som gått nu på senaste tiden.

De fastnar, man minns direkt vad de handlade om och man minns dem flera ååååår i efterhand och varumärket sätter sig så bra så man börjar använda produkten. Jag köpte aldrig Ipren förr, men efter att ha nynnat på Iprenlåten några månader köper jag bara Ipren. Det måste ju vara en klassisk BRA reklam som har den effekten.

Dålig reklam är sånt som man inte alls fattar nåt av, varken avsändare eller budskap.

Telia är suverän också, och fluorreklamen. Vad jag skrattar varje gång jag ser den killens min, känner igen mig så. biggrin.gif

Angående tre dialekter i en familj, jag känner flera såna familjer så det är inte helt omöjligt. Mamma från Lund träffar pappa från Karlstad, de flyttar till Gävle och skaffar barn som via kompisar och dagis börjar prata Gävledialekt. smile.gif Fascinerande.
Pirum
Ipren-reklamen fick mig att börja köpa Ibumetin smile.gif Hatar den. Iaf den gamla reklamen. Den "nygamla" med diverse olika musikgenrer är däremot kul.
Ewa L
Nu har det hänt!!
En reklam som fick mig att skratta rakt ut i luften:

Ett nyhetsinslag; och nu kommer vädret. Ljudvolymen är då jättelåg och jag sträcker mig automatiskt efter TV-dosan. Speakerrösten: "Om du tycker det här är lågt, ... Glocalnet... någonting."

(I övrigt gillar jag inte det som Glocalnet står för, men reklamen gick in och det är väl det som är syftet.)
Jill-Ulrika
Kom precis på en reklam som helt motverkar sina syften. Sunsilk och reklamen med de animerade hårmonsteren Monstrena är ju hur söta som helst. Shampoot kan jag vara utan och mitt blonda rufsmoster får vara kvar. Det är ju så gullig wub.gif
Synd bara att jag inte hittade en bild på monstret.
Kakaduan
Nej, körsbäret förstår jag ingenting av. Ingen jag frågat heller.

En annan dålig är "Läkerol, makes people talk" med de töntiga kioskgubbarna och den ännu töntigare engelska nippertippan". Nicotinell med kamelen är rent pinsam.

BRA: Norrlands guld! ICA och Telia. Glocalnet helt ok. Scandia gör ett gott försök med grisarna också.

Kakaduan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon