Full version: Badat i år?
farbror B
skriv och berätta
ah56
Badat! wub.gif wub.gif
Det är ju minusgrader i havet. (nästan)

Brrr.
pejori
hittar ingen sjö som passar i färgen huh.gif huh.gif huh.gif
behöver jag säga att jag är blondin biggrin.gif biggrin.gif smile.gif
Pixi
alternativet: "Ja, i badkar" hittar jag inte
Hannele
Nej-svararna hade väldigt dåliga alternativ. wacko.gif
Jag ska, snart, i havet.
carol
Nej, inte badat, har inte tänkt ta livet av mig än på ett tag. tongue.gif

Farbrorn har givetvis badat, därför ger han så dåliga nejalternativ. rolleyes.gif Fast den med bikinin stämmer ju nästan, den är bara inte ny...
kantarell
Jag och min sambo vandrade under helgen etapp 1 på Södra Vätterleden, dvs från Mullsjö till Bottnaryd längs sjön Stråken, totalt 25km. Då det var bra väder och vi bar på både tält, mat och vatten mm blev det stundtals ganska varmt. Ett dopp på lördagen och ett på söndagen var därför uppfriskande och kändes skönt efteråt även om det tog en stund att komma i.

Härligt att vara ute i skogen sådär rejält ibland! smile.gif
carol
Badade du i Vättern?? blink.gif
Rossi
Kom du ner till Skåne och bada i kalla havet. Vi har väl en 12 grader för tillfället. Lite väl kallt för min smak. Även om jag HAR doppat mig i så låga temperaturer (dock ej i år) så är det inte direkt behagligt.

Däremot har jag vid flera tillfällen badat i badkaret! smile.gif
farbror B
jo det hoppas man ju att ni har badat i badkar eller så....
kantarell
"Badade du i Vättern??"

Om frågan var ställd till mig är svaret NEJ! Jag badade i sjön Stråken som vi gick längs (ligger väster om Vätterns södra ände). Stråken är väldigt långsmal och gissningsvis inte speciellt djup så den är säkert klart varmare än Vättern. smile.gif
wolkenkrabber
totalt för kallt, kanske gör det när jag är nere i vår sköna hufvudstadt
Reserv
Och vem faen har badat ute i år? blink.gif Jag har nog vart neg....hrmm Afrikan i mitt förra liv. Tål inte kyla varken i vind eller vatten, skulle kunna tänka mig en lufttemperatur på 25 i snitt året om, det skulle va´mumma det rolleyes.gif
Maria i Helsingborg
En fryslort vare här *räcker upp handen*! smile.gif
Roliga svarsalternativ......
Inga från Närke
CITAT (Pixi @ 20-06-2005, 15:56)
alternativet:     "Ja, i badkar"   hittar jag inte

Inte jag heller.

Badar aldrig utomhus om det inte är en pol med minst +37 grader, mina ben tål inte kyla då har jag värk flera dagar tyvärr.
Möjligen om det finns en dusch kan jag göra det utomhus också.
*Felix matte*
Inte ens i badkar laugh.gif
mamamaggan
Jomenvisst har vi badat! Vi badade i söndags och det var minst 18 grader tror jag för det gick att vara i en stund utan att benen domnade av kyla.

Jag badar hela året runt i 34 gradigt vatten 2 - 3 ggr i veckan på lasarettet. Det är en speciell känsla att ligga där och njuta och se genom de stora rutorna hur snön viner därute i kylan. Så jag vinterbadar faktiskt på sätt och vis laugh.gif .
*Eko*
Njaaa....

Det dröjer väldigt länge när jag skall i vattnet, men närjag väl är i vill jag inte upp....
det blir i princip i augusti som jag doppar mig och i oktober jag kommer upp .... laugh.gif
Anma
Badkruka, jag? NOT!!! Har badat i olika sjöar häromkring nästan varje dag de senaste veckorna, lite sol och så hoppar jag i! tongue.gif Gissa om mina vänner med barn gillar att åka till stranden med mig... Får vara värsta lektanten hela dan! Inte gör det mig nåt, det är bara roligt! Av 4 timmar på stranden brukar jag bli minst 3 i vattnet, bara det är mer än 18 grader i vattnet så är jag nöjd! biggrin.gif
*Felix matte*
CITAT (Anne R @ 20-06-2005, 22:37)
Badkruka, jag? NOT!!! Har badat i olika sjöar häromkring nästan varje dag de senaste veckorna, lite sol och så hoppar jag i! tongue.gif Gissa om mina vänner med barn gillar att åka till stranden med mig... Får vara värsta lektanten hela dan! Inte gör det mig nåt, det är bara roligt! Av 4 timmar på stranden brukar jag bli minst 3 i vattnet, bara det är mer än 18 grader i vattnet så är jag nöjd! biggrin.gif

Du bor i Skåne rolleyes.gif unsure.gif
Eva i Skåne
Än har jag inte badat, men om inte förr så på semestern blir det nåt dopp. (Har ju planerat att köpa "bassäng" till dess laugh.gif )

Vi brukar köra till Dagstorpssjön och bada på sommaren. Ett kvällsdopp när stimmande barnfamiljer hunnit åka hem är inte dumt.
Men det ska vara varmt i luften och minst 18grader i vattnet, gärna 20.
yenny
i bubbelpol smile.gif räknas det biggrin.gif
Betty
CITAT
Nej, köpt ny bikini och inte hittat nån sjö som går i färg..  

Min nya bikini matchar Medelhavets gröna nyans mycket bättre än Bottenvikens kallblåa färg... rolleyes.gif
Monica M zon 4
Nej, inte än. Jag älskar att bada men har ett fel i höften och om det är för kallt i vattnet får jag värk. Så även om jag vill bada så får det oftast vara eftersom det inte är värt besväret. Jag börjar bli gammal! tongue.gif
råse-marie
jajamensan ......... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
i våran barnpool (...............................................................fylld med varmvatten sleep.gif )

Räknas .......INTE ...... det ....... unsure.gif sad.gif
fruberglund
Valde alternativet Nej, badar aldrig i Sverige. Hatar att bada (ute)...är både fryslort och gillar inte vatten (höll på att drunkna när jag var yngre). Var nog flera år sen jag badade ute nu, i alla fall i Sverige.

Tog ett litet dopp i Australien och snorklade faktiskt också men det var ju sånt man bara kände sig tvungen att uppleva och där var ju vattnet bara såååååå varmt och skönt också smile.gif
Anma
CITAT (Felix matte @ 20-06-2005, 22:40)
CITAT (Anne R @ 20-06-2005, 22:37)
Badkruka, jag? NOT!!! Har badat i olika sjöar häromkring nästan varje dag de senaste veckorna, lite sol och så hoppar jag i!   tongue.gif  Gissa om mina vänner med barn gillar att åka till stranden med mig... Får vara värsta lektanten hela dan! Inte gör det mig nåt, det är bara roligt! Av 4 timmar på stranden brukar jag bli minst 3 i vattnet, bara det är mer än 18 grader i vattnet så är jag nöjd!   biggrin.gif

Du bor i Skåne rolleyes.gif unsure.gif

....Nähä.... det gör jag inte... bor i västmanland. Men är man fisk så är man... hehe
carol
CITAT (kantarell @ 20-06-2005, 16:39)
"Badade du i Vättern??"

Om frågan var ställd till mig är svaret NEJ! Jag badade i sjön Stråken som vi gick längs (ligger väster om Vätterns södra ände). Stråken är väldigt långsmal och gissningsvis inte speciellt djup så den är säkert klart varmare än Vättern. smile.gif

Ja frågan var till dig. smile.gif Har bott i Jönköping några år tidigare i mitt liv och badade... inte en enda gång i Vättern. Inte ens när det var 30 grader i luften ids jag gå i den sjön. sleep.gif tongue.gif
kantarell
Hej Carol,
Jag har bara bott här i ett år nu men förra sommaren var jag i och simmade ett flertal gånger i Vättern. Synd att du missade det. När det väl gått ett tag på sommaren så vattnet hunnit värmts upp en del tyckte jag det gick bra att vara i. Jag är dock inte förtjust i att hacka tänder medans jag badar så jag håller mig säkert till mindre sjöar en månad till eller så.
Boxer
CITAT (Betty @ 20-06-2005, 23:56)
CITAT

Min nya bikini matchar Medelhavets gröna nyans mycket bättre än Bottenvikens kallblåa färg... rolleyes.gif

Jag har en gul som passar i färg med Kungsbackaån.

Den tänkte jag prova idag...ifall någon vill komma och se när ytan höjer sig två decimeter. smile.gif
farbror B
CITAT (Boxer @ 21-06-2005, 09:30)
CITAT (Betty @ 20-06-2005, 23:56)
CITAT

Jag har en gul som passar i färg med Kungsbackaån.

Den tänkte jag prova idag...ifall någon vill komma och se när ytan höjer sig två decimeter. smile.gif

hehe vilken självkritik.=)

Bor för långt bort, annars hade jag kommit och hjälpt dej höja nivån.
Badade igår också, för tredje gången=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon