råse-marie
Är det någon som vet vad jag kan mena wacko.gif
jag söker en slags "ugn " som ( tror jag ) står på benstativ och är rund med ett rör uppåt ....... blink.gif blink.gif blink.gif Låter det bekant ?? wink.gif
På som bilder som jag har sett tycker jag mig komma ihåg att det ser ut som cement ....men vet inte alls .
Reserv
En utomhusgrill kanske? Dom finns på bl.a. Silván och liknande ställen. Om det inte var det du menade så har jag ingen aning. unsure.gif
*Felix matte*
Hade du tänkt ha den som värmekälla så kanske det är Terrassvärmare du tänker på unsure.gif

Här kan du se en
råse-marie
Nej inte terassvärmare utan mer som en ugn ......eller grill ..
*Felix matte*
Letade efter grill på Google och hittade bl.a denna laugh.gif laugh.gif laugh.gif

fruberglund
Jag vet precis vad du menar för något men kan inte komma på vad det heter heller smile.gif
Heddas matte
en sån här kanske?
mexikansk ugn.
råse-marie
JAAAAA smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif .............. precis en sån menar jag .
Var kan man få tag på en sån ?
Heter det mexikansk ugn ?

Felixmatte laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif skrattade så jag nästan trilla av stolen ...
vet inte om man skulle vilja grilla på den där biggrin.gif
fruberglund
Precis en sån jag tänkte också, hehe!
gammelnalle
CITAT (fruberglund @ 21-06-2005, 09:03)
Precis en sån jag tänkte också, hehe!

VEMS av mattarna bild menar du???? Heddas eller Felix's??

Naturgas är bäst!! biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

b
KURT
CITAT (råse-marie @ 21-06-2005, 08:33)
JAAAAA smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif smile.gif .............. precis en sån menar jag .
Var kan man få tag på en sån ?
Heter det mexikansk ugn ?

Felixmatte laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif skrattade så jag nästan trilla av stolen ...
vet inte om man skulle vilja grilla på den där biggrin.gif

Bauhaus (sid 14) har en liknande, men den är mera fyrkantig + att den nog inte är gjord i keramik. Men eftersom den är i bitar är det lättare att transportera.
Louise i Göteborg
Mexikanska ugnar har jag sett på deflesta sällen som säljer grillar, trägårdsmöbler och sådant.
Byggvaruhus, trädgårdsdito etc.

Den andra modellen har jag inte sett alls laugh.gif
noora
Lerugn har jag också hört den kallas.
råse-marie
Idag ska jag ut och leta ........ unsure.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon