fruberglund
Här är det lilla underverket. Allt var bra och det lilla hjärtat slog som det skulle.

Var en av de mest häftiga saker jag varit med om, att se sin lilla bebis ligga där inne och sprattla omkring smile.gif

Här är h*n!

andersen
Ser ut att vare ett gosse barn?
*Felix matte*
Grattis! visst är det fantastiskt att man numera kan se och fota bebisen i magen.
jendah
Åh så härligt och spännande! wub.gif

Grattis!

(skickar pm till dig i morgon, om jag får tag på copy-shopen smile.gif )
Tjosan
Grattis...
Var själv på Ultraljud för 1,5 år sedan... Blev imponerad över hur mycket bättre man ser bebisen mot för 10 år sedan... Då kunde man knappt urskilja vad som var vad.
Ullet
Visst är det härligt att få kontakt med sitt barn så tidigt på? Själv längtar jag bara framåt ett par veckor för nu är jag less på att bära kring den här badbollen. sleep.gif wink.gif Grattis till underverket!
fruberglund
CITAT (andersen @ 20-06-2005, 19:25)
Ser ut att vare ett gosse barn?

Är inte så lätt att se men jag drömde häromnatten att vi fick en pojk smile.gif

Får väl se om det är en sanndröm eller inte, enligt mamma så har de flesta i släkten fått flickor först men det är som syrran sa...jag ska ju alltid vara tvärtemot biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Hannele
Häftigt, grattis!
ninnisky
Grattis! Så roligt att du delar med dig av bilderna wub.gif wub.gif
amaira
Ååååååååhhhhhhh tå töööööööt wub.gif wub.gif wub.gif Helt bedårande! En sån vacker bebis du har! wub.gif
Underverk är rätta ordet. Och även bilderna är underverk i sig.

Visst är det fantastiskt att man får SE pyret i magen wub.gif . en sån lycka.
fruberglund
CITAT (amaira @ 21-06-2005, 06:07)
Ååååååååhhhhhhh tå töööööööt wub.gif wub.gif wub.gif Helt bedårande! En sån vacker bebis du har! wub.gif
Underverk är rätta ordet. Och även bilderna är underverk i sig.

Visst är det fantastiskt att man får SE pyret i magen wub.gif . en sån lycka.

Ja, visst är det fantastiskt!

Både att man kan se bebisen innan den är född och att naturen faktiskt lyckas med att framställa något så underbart. Att allt stämmer och hur olika celler vet vart de ska vara och vad de ska bli kommer jag aldrig att förstå wacko.gif

Det roliga är att bebisen ser jättestor ut men huvudet är endast 43 MM i omkrets...

Övriga mått...lårben 27,1 och mage 40,7 (allt i mm).

Liten mygga som ligger där inne biggrin.gif
AndreasBlomquist
Visst är det helt underbart att kunna se sitt lilla barn på bild men bäst är ju när de kopplar på högtalarna och man hör hjärtat som slår... wub.gif

Jag skickar med lite bilder som vi fick med oss från vårt ultraljud som vi fick för 3 år sedan då vi väntade vår dotter. wub.gif

Som ni kanske förstår så bodde vi inte i Sverige då utan i Norge. Vi hade turen att vara ett av de första paren som provade på Rikshospitalets nya ultraljudsanläggning! Fick massvis med bilder med oss hem! wub.gif
Fialotta
Grattis...och vad tydliga bilderna är nu för tiden...läste just om lillkillen som gjorde tummen upp i magen på ultrabilden, såg kul ut smile.gif
amaira
CITAT (fruberglund @ 21-06-2005, 06:34)
Att allt stämmer och hur olika celler vet vart de ska vara och vad de ska bli kommer jag aldrig att förstå wacko.gif

Nää, vem kan förstå sånt... wub.gif
Underverk kan man inte förstå, bara ta emot.

(Tjugotvåtusen vetenskapliga förkaringar har ingenting med förståelsen av underverk att göra!!)

Fyrtiotre millilmeter *tar fram linjalen och mäter*
"I omkrets" ...
Hmmm - min tumme har större omkrets!

Men, hur gammal är h*n nu i din mage!?? Har inte du varit gravid sen i höstas? Eller förra sommaren ... juli augusti nån gång...

Åh min tidsuppfattning är inte alltid som den ska ohmy.gif här är nåt som inte stämmer ...

Söt tjej Anders! wub.gif
fruberglund
CITAT (amaira @ 21-06-2005, 06:51)
Fyrtiotre millilmeter *tar fram linjalen och mäter*
"I omkrets" ...
Hmmm - min tumme har större omkrets!

Men, hur gammal är h*n nu i din mage!?? Har inte du varit gravid sen i höstas? Eller förra sommaren ... juli augusti nån gång...

19 veckor är den lille nu. Beräknad förlossning är 17 november så jag är snart inne på "halvtid".

Eller omkrets, diameter menade jag ju såklart!!! Skyller på att jag är morgontrött biggrin.gif
carol
Härligt frugan! smile.gif Du skrev att du kollade på 'nio månader' förra veckan så i söndags när jag såg att det var på g tänkte jag att skulle se vad det var för något (börjar ju snart bli dags för mig med att tänka på att skaffa barn, närmar mig 30 snabbare och snabbare för var dag). Men jag blev snarare avskräckt än frestad- förstår faktiskt inte att vissa ställer upp på att visa sin förlossning så i tv. Det var säkert underbart för dom och så, men det såg inget vidare ut. Såg du det? Jag ska nog inte kolla på det igen... wacko.gif
fruberglund
CITAT (carol @ 21-06-2005, 07:55)
Härligt frugan! smile.gif Du skrev att du kollade på 'nio månader' förra veckan så i söndags när jag såg att det var på g tänkte jag att skulle se vad det var för något (börjar ju snart bli dags för mig med att tänka på att skaffa barn, närmar mig 30 snabbare och snabbare för var dag). Men jag blev snarare avskräckt än frestad- förstår faktiskt inte att vissa ställer upp på att visa sin förlossning så i tv. Det var säkert underbart för dom och så, men det såg inget vidare ut. Såg du det? Jag ska nog inte kolla på det igen... wacko.gif

Haha, nej, frestad blir man knappast biggrin.gif

Tänkte bara det kunde vara bra att se lite hur det går till på sjukhusen osv. så man är i alla fall lite förberedd när det blir dags.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon