Eva i Skåne
Den lilla sticklingen jag köpte i januari har växt och växt och är nu en stor "boll" efter att jag virat runt den på ett par växtstöd, men det syns ingen tillstymmelse till knoppbildning än. Vill ju så gärna se hur blommorna på min sort ser ut...
Nu står den i ett varmt och soligt västerfönster.. När jag flyttar till stugan om ett par veckor får den stå på terassen. Var trivs den bäst?
kerstin z5-6
sol -ljust .. blommar hela året hos mej .. o tar över allt snart smile.gif
Emser
Vad för sort har du?
kerstin z5-6
caerulea och en okänd från madeira -banan formade frukter smile.gif eller du kanske menar vilken sort Eva har ??
Zazu
kerstin, om/när du beskär din caerulea, tror du jag skulle kunna få någon stickling av den då? rolleyes.gif

mvh zazu

din med bananformade frukter tror jag är en p. mollissima om den har rosa blommor.
Eva i Skåne
Jag vet tyvärr inte vad min sort heter. Men jag minns att den ska ha röda blommor...
kerstin z5-6
Sure ! jag ska hojta när den behöver ansas smile.gif
Evin
Jag skulle vara med där med Kerstin, i din sticklingkö...Får jag det? Jag vill gärna ha den röda.
I utbyte kan du få en röd (p. coccinea) och med varigerade blad(p. apetala).
Zazu
evin, har du en variegerad passiflora ohmy.gif
kan du tänka dig att byta bort en stickling? rolleyes.gif

mvh zazu
Pia mitt i Skåne
CITAT (Eva i Skåne @ 22-06-2005, 12:05)
Jag vet tyvärr inte vad min sort heter. Men jag minns att den ska ha röda blommor...

Om den får röda blommor kan det kanske vara en Passiflora racemosa. Just nu har jag 3 stycken frösådda småttingar av den och caerulea och edulis kommer också upp nu... Kanske också mollissima...
kerstin z5-6

bara som ett förtydligande detta är min -den är blå:)
lisselbo
Köpte också sticklingar i vintras.
En av dom håller på att blomma nu, Passiflora Aurantis.

Lite tjatig kanske, la precis ut den här bilden på "Dagens bild"

mvh Marie
Emser
Jag har en fröuppdragen P. mollimossa! Som precis fått sin egna slingerställning. Frösatte dem förra året och de växte väl ganska sakta men når nu nästan 4 dm. Blommorna ska vara aprikosa om jag inte minns fel?!

P. mollimossa
susan.e
Jag har en tvååring, likadan som Kerstins och den blommar nu! Skitsnygg!
Emser
Hur lätta är de att få sticklingar att gro? hur gör ni?
Muguet
CITAT (susan.e @ 29-06-2005, 19:01)
Jag har en tvååring, likadan som Kerstins och den blommar nu! Skitsnygg!

Har du sått den från frö?
Är det första gången den blommar? (i år)
Sådde själv frö från en frukt jag köpt i affären. plantan är över 2 m. men inte tillstymmelse till blomma.
wink.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon