Gossen Ruda
21-06-2005, 11:14
Stora stora droppar och tordön. Åska och regn tillhör naturen.
Lars-Olof Arvids
21-06-2005, 11:35
I så fall har jag precis varit ute i naturen - sprungit till affären och handlat och blivit våt!

Blixtar och dunder är det här i Stenungsund också.
Olle
Halaj!
Såg på nyheterna att det skulle bli fint i morgon, så jag tog cykeln till jobbet idag. Man lär bli blöt på hemvägen...
//T
wolkenkrabber
21-06-2005, 11:52
aah lyx! åska är något jag längtar efter här är det soligt med lite slöjmoln är det allt
Gossen Ruda
21-06-2005, 12:08
Nu kommer det en omgång till. Jestanes vad det dundrar och regnar. Med tanke på hur det har sett ut över norra Jylland så är det nog mer att vänta.
Lyn DMI
Sitter inne vid Masthugget i Göteborg.
Det vräker ner så pass att inte brunnarna hinner ta det. Mitt i vägen är det ett brunnslock som lyfter på sig av alla vattenmassor som trycker på underifrån.
Men regnet behös. Då slipper jag sätta på vattenspridaren ikväll....
kristerh
21-06-2005, 13:53
Jag följer åskan på vänertracker och ser att det dundrar som bara den på västkusten med ett stråk österut mellan norrköping och karlstad och det verkar sprida sig österut... hoppas att vi i stockholm oxså får det.
krister
Gossen Ruda
21-06-2005, 15:05
15 mm hittills och det verkar inte vara helt över än. Bredbandet la av i ca en halvtimme när det var som värst.
wolkenkrabber
21-06-2005, 15:36
YeS jag måste bara medela kan knap skriva är så glad nu

DET MULLRAR

och regnar

Fy faaan vad jag har längtat
kristerh
21-06-2005, 15:38
CITAT (wolkenkrabber @ 21-06-2005, 16:36)

DET MULLRAR

och regnar

jag med, men det blir väl som vanligt att så fort man kliver utanför dörrarna på jobbet så börjar det vräka ner. (tycker det kan vänta tills jag kommer hem så man kan bänka sig o titta.
krister
wolkenkrabber
21-06-2005, 15:42
CITAT (kristerh @ 21-06-2005, 16:38)
CITAT (wolkenkrabber @ 21-06-2005, 16:36)

DET MULLRAR

och regnar

jag med, men det blir väl som vanligt att så fort man kliver utanför dörrarna på jobbet så börjar det vräka ner. (tycker det kan vänta tills jag kommer hem så man kan bänka sig o titta.
krister
jag är bänkad hemma
kristerh
21-06-2005, 15:43
åskawolkenkrabber; gå in på länken så kan du följa åskan över sverige.
krister
wolkenkrabber
21-06-2005, 15:45
mpåste rapportera att direkt efter att jag skrev min föregående post så såg jag blixten o det mullrade så högt någon sekund efterdet att mina fönster skakade

tack för länken
Eva i Skåne
21-06-2005, 16:39
Har hört muller här den senaste halvtimmen, mulet, men inget regn.
Det är vidrigt tryckande och kvavt så jag längtar verkligen efter ett åskväder. Hoppas det brakar loss här också
J-j-j-a..a..a..g vi-vi-vill inte-te-te h-ha åska...

Ty-hy-cker inte o-om

.
Har badat och haft en underbar dag, varm och skönt, kallt i vattnet, precis som det ska va före missåmmar. Nu regnar det härligt. Ingen åska - VILL INTE HA -
behöver inte åska här

den är inte nödvändig.
wolkenkrabber
21-06-2005, 20:36
fasen vad tråkig åska :S det har spöregnat men mest varigt uppehåll, det har mullrat en hel del men inte så mycket blixtar, o himmelen e ljus
kristerh
22-06-2005, 08:52
Jag blev oxså blåst, varken regn eller åska, i morse kom det lite regn och ett muller hördes
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.