Full version: Åska över Götet
Gossen Ruda
Stora stora droppar och tordön. Åska och regn tillhör naturen. rolleyes.gif

Lars-Olof Arvids
I så fall har jag precis varit ute i naturen - sprungit till affären och handlat och blivit våt! biggrin.gif Blixtar och dunder är det här i Stenungsund också.

Olle
Tapio
Halaj!

Såg på nyheterna att det skulle bli fint i morgon, så jag tog cykeln till jobbet idag. Man lär bli blöt på hemvägen...

//T
wolkenkrabber
aah lyx! åska är något jag längtar efter här är det soligt med lite slöjmoln är det allt
Gossen Ruda
Nu kommer det en omgång till. Jestanes vad det dundrar och regnar. Med tanke på hur det har sett ut över norra Jylland så är det nog mer att vänta. biggrin.gif

Lyn DMI
jesse
Sitter inne vid Masthugget i Göteborg.

Det vräker ner så pass att inte brunnarna hinner ta det. Mitt i vägen är det ett brunnslock som lyfter på sig av alla vattenmassor som trycker på underifrån.

Men regnet behös. Då slipper jag sätta på vattenspridaren ikväll....
kristerh
Jag följer åskan på vänertracker och ser att det dundrar som bara den på västkusten med ett stråk österut mellan norrköping och karlstad och det verkar sprida sig österut... hoppas att vi i stockholm oxså får det.
krister
Gossen Ruda
15 mm hittills och det verkar inte vara helt över än. Bredbandet la av i ca en halvtimme när det var som värst.
wolkenkrabber
YeS jag måste bara medela kan knap skriva är så glad nu biggrin.gif DET MULLRAR biggrin.gif och regnar biggrin.gif Fy faaan vad jag har längtat biggrin.gif
kristerh
CITAT (wolkenkrabber @ 21-06-2005, 16:36)
YeS jag måste bara medela kan knap skriva är så glad nu biggrin.gif DET MULLRAR biggrin.gif och regnar biggrin.gif Fy faaan vad jag har längtat biggrin.gif

jag med, men det blir väl som vanligt att så fort man kliver utanför dörrarna på jobbet så börjar det vräka ner. (tycker det kan vänta tills jag kommer hem så man kan bänka sig o titta.
krister
wolkenkrabber
CITAT (kristerh @ 21-06-2005, 16:38)
CITAT (wolkenkrabber @ 21-06-2005, 16:36)

jag med, men det blir väl som vanligt att så fort man kliver utanför dörrarna på jobbet så börjar det vräka ner. (tycker det kan vänta tills jag kommer hem så man kan bänka sig o titta.
krister

jag är bänkad hemma rolleyes.gif
kristerh
åska

wolkenkrabber; gå in på länken så kan du följa åskan över sverige.
krister
wolkenkrabber
mpåste rapportera att direkt efter att jag skrev min föregående post så såg jag blixten o det mullrade så högt någon sekund efterdet att mina fönster skakade wub.gif

tack för länken
Eva i Skåne
Har hört muller här den senaste halvtimmen, mulet, men inget regn.
Det är vidrigt tryckande och kvavt så jag längtar verkligen efter ett åskväder. Hoppas det brakar loss här också
amaira
J-j-j-a..a..a..g vi-vi-vill inte-te-te h-ha åska... sad.gif Ty-hy-cker inte o-om sad.gif .

Har badat och haft en underbar dag, varm och skönt, kallt i vattnet, precis som det ska va före missåmmar. Nu regnar det härligt. Ingen åska - VILL INTE HA - behöver inte åska här sleep.gif den är inte nödvändig.
wolkenkrabber
fasen vad tråkig åska :S det har spöregnat men mest varigt uppehåll, det har mullrat en hel del men inte så mycket blixtar, o himmelen e ljus sad.gif
kristerh
Jag blev oxså blåst, varken regn eller åska, i morse kom det lite regn och ett muller hördes unsure.gif
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon