Ewa L
Denna är köpt som Rosenbräcka, men det har jag all anledning att betvivla tongue.gif :

Denna är en Potentilla av något slag? unsure.gif

Zazu
den nedre gissar jag på rosablommig jordgubbe, "pink panda" tror jag sorten heter, får ytterst sällan bär.
Rossi
Tycker nog att den översta liknar Rosenbräcka 'alba'.
Ewa L
Jag sitter bara och storskrattar för mig själv. Ni är fantastiska!!! wub.gif

Jag har exakt 180 olika perenner i mina listor, men just dessa två har jag retat mig på att jag inte hade fullständigt namn på. Igår kväll kom jag på den goda tanken att plåta och fråga... Inom 9 minuter hade jag namnen på bägge två.

Lätt att hitta Fragaria när jag hade 'Pink Panda' att gå på, däremot verkar det vara lite olika bud när det gäller det svenska namnet. Har nog hittat 10 olika, bl.a. Jordgubbstok. Fler förslag på svenskt namn?

Rosenbräckan köpte jag som rosa, hade alltså inte en tanke på att det ändå kunde vara det men 'Alba'.
Sulawesii
Blommar jordgubben hela sommaren? I såna fall ska jag nog ge mig ut på jakt efter en sån....
Det är inte många minuter man slipper habegär....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon