Full version: Lite fågelbilder
estet
Här kommer en nyfiken sädesärla, ser ni hur den spanar in mej och undrar vad som händer där på backen!

Kan någon säga vad detta är för en fågel? Duva eller?? Går bet i mina fågelböcker på den.

Här är fjolårets trastbo rakt utanför altan. Om man ser noga kan man skymta en vidöppen mun som vill ha mat. smile.gif

Det är ett rikt fågelliv här. Härom veckan passerade det en slaguggla över tomten å jag blev eld & lågor. Fort in efter kameran och hoppades att den for och satte sig men icke. Det är tredje ugglesorten jag sett och hört här nu. wub.gif
Lars-Olof Arvids
Kul med lite fina fågelbilder! Den i mitten är en ringduva.

Olle
estet
Tack för hjälpen! smile.gif
amaira
Det är underbart med fåglar! wub.gif
*Felix matte*
Jag kan bli sittandes läääänge och bara titta på småfåglarna där de pickar i sig frön och maskar wub.gif

Sädesärlan... kul att du lyckades få med den nyfikna. tongue.gif
estet
Visst är det härligt med fåglar!
Här kommer två fåglar i ett kort. smile.gif Taget från fönstret i vardagsrummet.
De häckar för fullt i år igen i samma asp men med nya hål, hackspettarna. Ungen låter oavbrutet och föräldrarna flyger som jaktplan över gården med föda.
Aries
När vi flyttade ut i skogen kunde jag nästan inga fåglar alls (det var för 2 1/2 år sedan) men nu har jag lärt mig många nya och det är så kul!
Men jag blir alltid lika ledsen när de flyger mot fönstret och dör! ;(
I lördags t.ex. var det en spillkråka som fick sätta livet till bara för att vi ville bygga hus här. *snyft*
Lars-Olof Arvids
Du vet väl att man kan sätta upp rovfågelsiluetter på fönstret, så vågar sig fåglarna inte för nära? Sådana finns att beställa på t ex www.naturbokhandeln.se men går förstås också att klippa själv av något papper. En del påstår att det inte ens behöver se ut som en rovfågel - kanske räcker det med att fåglarna ser att något sitter där.

Olle
*Felix matte*
En likadan hackspett fotade maken för ett tag sedan... lite suddig bild för den var ganska långt ifrån kameran.

Ang fåglar som flyger i fönstren... jag har hängt upp mobil i den rutan där de brukade "krascha" och sen dess har det varit lugnt.
zeppo
Den där hackspetten är en raritet. Ser ut att vara vitryggen, som är hotad, bara ett häckande par i hela Sverige iår.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon