|
farbror B
21-06-2005, 14:36
Nåt ni gillar mer än annat?
kristerh
21-06-2005, 14:43
Trädgårdsprogram förståss krister
Tänkte innan jag läste alternativen: Hur skall det gå att välja eftersom jag bara kan markera ett. Det var inte ett dugg svårt. "Morden ..." är det enda av de upprepade som öht intresserar mig. Snubblar ibland över sena reprisen på Sommartorpet och då kommer jag antagligen att se det.
lavendel2
21-06-2005, 15:07
Ja det var lätt  ! Morden i Midsomer är det enda alternativet! Älskar den här engelska blandningen av blommande lantliv och ond bråd död!! Lavendel
Tittar inte mycket på TV i vanliga fall och på sommaren blir det ju ännu mindre. Men en hederlig engelsk deckare sitter ju alltid som en smäck.
Röstade sådeles på Morden i Midsomer.
Hannele
21-06-2005, 15:13
Bokbussen är helt underbart program, de åker runt i Sverige. Inte högtravande; deckare och kiosklitteratur blandas med nyheter. Kulturmagasinet Sverige! åker runt i Sverige; det kan vara från hårdrockkonserer till utomhusteater, mycket blandat. Sevärt.
tittar sällan på TV, på sommaren aldrig
Lena zon 4
wolkenkrabber
21-06-2005, 15:25
jag såg sommarlovs morgon igår för att jag itne hade något att göra, o jag tycker att barnprogramen har sjunkit nå fruktansvärt i kvalité sedan 90 talet eller så är det jag som har blivigt förgammal förövrigt kollar jag knappt på tv de blir nog grönarum eller ifall jag har tråkigt, annars går jag ut och cyklar i några timmar för att fördriva tiden
Jill-Ulrika
21-06-2005, 15:52
Va, va, Har Morden i Midsomer börjat!?!? Hur har jag kunnat missa det. Min favoriit! När går det?
Tror inte det har börjat än..  Annars har jag också missat. Men om man är sugen kan man ju bita tag i klassikern rederiet.
CITAT (Jill-Ulrika @ 21-06-2005, 16:52) Va, va, Har Morden i Midsomer börjat!?!? Hur har jag kunnat missa det. Min favoriit! När går det? Tisdag 28 juni.
Röstade inte, saknade alternativet "Annat"... Ser iofs knappt på TV på sommaren, om jag tittar så blir det på Gröna Rum eller nån film.
Maria i Helsingborg
21-06-2005, 16:21
Inget alternativ som passade för mig........ På fisketur med Bård och Lars (tror jag fiskeserien från Norge heter - skitkul!!!), Gröna rum, Äntligen trädgård, Hokus Krokus* och En dag i haven* är nästan det enda jag tittar på förutom nyheterna ibland och alla är slut till sommaren * = dansk TV
Eva i Skåne
21-06-2005, 16:30
En engelsk deckare är precis lagom i sommarkvällen OM man nu väljer att gå in istället för att sitta kvar ute och njuta. Alltså, Morden i Midsomer fick min röst Även sommartorpet och Gröna rum tittar jag på OM det inte är utekvällsväder. Jag är inte heller nån som tittar mycket på tv. Det har så många hunnit skriva redan i denna tråden, men kanske är det nåt gemensamt för trädgårdsmänniskor Ett förslag för ännu en omröstning  , om någon känner för att göra en
Fialotta
21-06-2005, 17:22
Är det ingen mer än jag som ska titta på Allsång från Skansen...mitt sommarprogram i alla fall
ninnisky
21-06-2005, 18:01
Ska bänka mig den 28 när Morden i Midsomer kommer - annars blir det inte så mycket TV på sommaren. Ne, inte allsång här inte, sjunger inte så bra.... men däremot kanske ett och annat sommarkryss till nöds
fruberglund
21-06-2005, 18:33
CITAT (lavendel2 @ 21-06-2005, 16:07) Ja det var lätt  ! Morden i Midsomer är det enda alternativet! Älskar den här engelska blandningen av blommande lantliv och ond bråd död!! Lavendel Ja med!!! Älskar alla kriminalserier men Morden i Midsomer är lite speciell med sin engelska charm och lantliga idyll  Perfekt sommarnöje! Allsång får ni behålla för er själv, sånt gillar jag inte. Kollar inte så mycket på TV på somrarna när de bara kör gamla repriser... Ska de köra Rederiet i repris??? Jag vill se FALCON CREST igen!!!
Helst inte TV när jag kan vara i min trädgård. Och nu kan man ju vara ute till 22 utan problems...
Ciczi
Morden i Midsomer, så klart.
Jag ser helst nått töntigt/roligt som joey (fd vänner) , fraiser eller nått sånt... skönt att slippa tänka lite när man kommer hem från jobbet
mamamaggan
21-06-2005, 21:40
Morden i Midsomer så klart! Då kan alla vi som gillar de programmen kolla in alla trevliga trädgårdar. För det är väl därför vi tittar ?
Monica M zon 4
22-06-2005, 05:09
Härliga engelska deckare är min favorit. Sånt missar jag inte.
Gröna rum och nyheter kollar jag också på. Annars blir det inte mycket tv på sommaren.
Yes, definitivt Barnaby ......
Helt klart Morden i Midsomer! (hur det nu finns några kvar att mörda där, dom verkar ha tagit en hel del redan  )
Nyheter och väder. Öhm vad tråkigt det lät. Slökollar kanske på annat om det är dåligt väder, men jag följer inga program slaviskt.
farbror B
22-06-2005, 10:42
CITAT (Ullet @ 22-06-2005, 07:24) Helt klart Morden i Midsomer! (hur det nu finns några kvar att mörda där, dom verkar ha tagit en hel del redan  ) Håller med! Hur många bor det egentligen i Midsomer? fast det finns ju så många arbetslösa i England
fruberglund
22-06-2005, 10:45
CITAT (farbror B @ 22-06-2005, 11:42) CITAT (Ullet @ 22-06-2005, 07:24) Helt klart Morden i Midsomer! (hur det nu finns några kvar att mörda där, dom verkar ha tagit en hel del redan :blink: ) Håller med! Hur många bor det egentligen i Midsomer? fast det finns ju så många arbetslösa i England  Det är ju olika Midsomer! Där de bor tror jag heter Midsomer Worthy eller nåt sånt sen så är de ju i andra Midsomer också. Är väl flera byar som heter liknande, så har jag fattat det i alla fall. Fast det borde ju ändå vara slut på folk snart
farbror B
22-06-2005, 10:48
Och att inte folk flyttar därifrån, när dom vet att dom ska spela in nya program? Måste ju vara läskigt, vet ju aldrig vem dom tar livet av...
Caprice
22-06-2005, 11:13
Gröna Rum och Morden i Midsommer får inte missas...
Tycker Mord i Sinnet var bra..
Tittar inte så mycket annars på tv...
Caprice
Tropeden
22-06-2005, 11:17
Sommartorpet, mest för att jag älskar att hata Ernst barfotastil...
Hannele
28-06-2005, 17:37
Nu får man bänka sej framför tv:n och hoppas få se många engelska trädgårdar i Midsomer.
susan.e
28-06-2005, 17:57
Tittar helst inte alls på sommaren.. Det finns så mycket annat att se och göra då.
netaave
28-06-2005, 18:17
TV är inget jag prioriterar på sommaren, men skulle det råka regna nån tisdag tittar jag gärna på allsången. Brukar också se reprisen på sommartorpet sent på tisd. kväll.
Hannele
28-06-2005, 19:56
CITAT (susan.e @ 28-06-2005, 18:57) Tittar helst inte alls på sommaren.. Det finns så mycket annat att se och göra då.  Som sitta vid datorn?
Och som vanligt så var juh "Morden i Midsommer" sketabra, man fattade inte vem mördarn va´förrän på slutet, precis som det ska va´.
Hannele
19-07-2005, 09:43
Måndagens Mördare okänd nästan ett snäpp bättre än Morden i Midsomer. Efter att rensat ogräs och annat hela dagen, är det skönt att koppla av med en god deckare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|