annelise
Hej alla ni som skriver här om att gräva ur i växthuset / höja upp huset för att få mer rymd. Det låter underbart tycker jag, men hur gör ni med dörren ifall ni har ett färdigjort växthus med metallram? På mitt växthus stödjer sig skjudörren på en "tröskel" av metall och jag har funderat på att om jag höjer/gräver så får jag en metallpinne tvärs över knäna.... ?
susan.e
Någon slags trappsteg kanske?
Pixi
Mitt växthus är nedgrävt en bit.
Jag ( inte just jag kanske rolleyes.gif ) har gjort ett trappsteg av samma tegelstenar som till golvet
Fast trappen är inte riktigt färdigt än. Det borde ju fungera även om du har en metallram
:
Katti med torpet
Även jag har tänkt göra trappa inne i växthuset, utanför funderar vi på att ev höja marken just vid dörren eller att göra en trapp även där.
Helst hade man ju velat ha dörren ända ner till golv-/marknivå men det låter sig ju inte göras när man har köpt ett färdigt växthus s.a.s.
annelise
Aha!
Tack för svar, så dumt att jag inte tänkte på det... smile.gif
lyckero
Hej!
Vi har just grävt ner och gjutit upp grunden till vårt växthus, som är av den "färdiga" sorten. Min man har helt sonika tagit bort ena kortändan och vi planerar att sänka ner den gamla skjutdörren till marknivå genom att sätta fast den med träreglar. Sedan ska vi komplettera med en vanlig dörr med gångjärn till de gånger man behöver en större öppning ( för att få in hela skottkärran till exempel.
mvh Lyckero
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon