Gossen Ruda
I helgen besökte jag denna trevliga äng. Trevlig inte bara för att det går en järnväg i bakgrunden utan också pga blommornas mångfald. Just nu mest smörblommor. Ängen används tidvis för fårbete, men fårskallarna med vidhängande kropp fanns lite längre bort just nu.

Det fanns dock andra som också gillade ängen, nykläckta trädgårdsborrar. Dom kryllade. Lite svårt att räkna men mellan 5 och 10 per kvadratmeter i snitt. Över hela ängen, det blir många baggar. Tyvärr var dom svårfotade för dom ville bara flyga, men till slut fick jag en bild.

Annars blev det mest som på bilden nedan, nu sticker jag!

amaira
Riktigt tjusiga bilder, ju! wub.gif

De huserar i min trädgård också, men inte i de mängderna. En promille av dina mängder, kanske, eller mindre ändå...
Gossen Ruda
Tack. Jag har trädgårdsborrar i närheten av stugan men inga i själva trädgården. Kanske för att jag har en Turdus merula som patrullerar gräsmattan.
ninnisky
min turdus merula har tydligen en helt annan smak...... borrarna blir bara fler och fler sad.gif sad.gif
Ewa smålänska höglandet
Tycker om Finlands vita ros

men inte jag mad.gif

/Ewa zon 4-5
amaira
En Turdus merula ... okeeejjj ... visst ... självklart!! *rusar iväg och slår upp*

åHH koltrast såklart rolleyes.gif
Gossen Ruda
Sånt kallas för att aktivera läsarna. laugh.gif
Ophelia
Vad är det som kryper runt på den vita rosen och hur stora är de?? sad.gif
Ewa smålänska höglandet
Det är "odjuret" på Gossen Rudas bild nr två, de är ungefär en cm wacko.gif

/Ewa zon 4-5
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon