SaraS
Mina zucciniblommor vissnar, de blir yttepyttiga och orkar liksom inte slå ut, nån som vet vad det är för fel?
Åsa, mälardalen zon 2
Hur odlas de? Soligt, skuggigt? Fuktigt, torrt? Näringsrik jord, mager jord? Vad göder du med? Vilken sort är det du odlar?
SaraS
Soligt, rätt bra jord, påsjord i nygrävt land. Gödslat med Biobact en gång, vattnar varannan dag nu när det varit torrt (inte i går dock...).
Vanlig köpespåse med frön från ICA. Ordentligt avhärdade, men hade satt en massa knopp redan i kruka, kan det vara det?

/SAra
Åsa, mälardalen zon 2
Det kan ju vara lite näringsbrist, zucchini hör ju till de som vill ha en massa näring. Ge den mera näring så kanske den orkar sätta lite mer blommor av normalstorlek. Det finns mycket gratisnäring som squash brukar gilla ex. nässelvatten, guldvatten (urin), gräsklipp (lägg ej gräsklipp ända upp mot plantorna) och liknande.
SaraS
Då ska jag ta rätt på nässelvattnet som står och stinker på baksidan... Har liksom gruvat mig hittills.... wacko.gif

Tack för tipset!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon