Jill-Ulrika
Kanske har Gröna Rums trädgårdstest redan varit uppe i en tråd. Isåfall kommer här en klassiker i repris
Klicka på länken nedanför och testa dig själv smile.gif
Vilken trädgårdstyp är du? Test

Enligt testet är jag en "Odlare" *nähä?!? laugh.gif
Agneta F
Och jag var "romantiker".......... wub.gif laugh.gif
Pirum
"Du är en latmask!
Du vill njuta av trädgården. Hängmattans och utemöblernas plats är det som måste planeras in först. Trädgården innehåller långt fler oklippta buskage än klippta häckar. Allt grönt är skönt."

Nämen! rolleyes.gif

Ok, det stämmer nog delvis, jag är inte mycket för att rensa ogräs eller ansa rabatter eller liknande smile.gif

[img]http://svt.se/content/1/c6/32/24/58/hangmatta-380[1].jpg[/img]
(från SVT)
Aries
Romantiker... trodde väl inget annat heller. tongue.gif
stennie
Detta är jag!! Inte förvånad tongue.gif

Du är en odlare
Du samlar mjölkkartonger och glasspinnar för att kunna göra noggrant märkta frösådder i husets alla fönster redan i februari. Varmbänk och växthus eller bara trädgård spelar ingen roll, överallt växer det så det knakar. Gräsmattan i din trädgård krymper från år till år.
mekare
jag är en odlare.
Det stämmer bra det. smile.gif
kristerh
Jag var en trendnisse rolleyes.gif kanske det,
kul att pröva nåt nytt o hänga med i tidningar.
krister
Rossi
Jag var en odlare! Stämmer bra det men romantiker hade också stämt bra.
Betty
Odlare och odlait... rolleyes.gif
LadyAdina
Jag är romantiker! Fast om jag bara hade haft lite större trädgård (med plats för t.ex. växthus) skulle jag ha varit en god bit på väg mot odlare istället! tongue.gif
råse-marie
ROMANTIKER wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif wub.gif
Magnolia
Romantiker... Men jag klarar mig bra utan solur, tomtar och statyer!
Kaktus-kanske
Latmask, och inte ett dugg förvånad blev jag laugh.gif
Zazu
jag blev en odlare tongue.gif
Ophelia
Jag blev olika beroende på när jag gjorde testet? Idag var jag en latmask, igår en romatiker och tidigare var jag en trendnisse. rolleyes.gif
Lars-Olof Arvids
Romantiker, jag med! wub.gif Det stämmer nog, men jag håller med Magnolia om att solur, tomtar och statyer är fullständigt onödigt!

Olle
Jill-Ulrika
CITAT (Ophelia @ 22-06-2005, 10:58)
Jag blev olika beroende på när jag gjorde testet? Idag var jag en latmask, igår en romatiker och tidigare var jag en trendnisse.  :rolleyes:

laugh.gif
Ha, såklart at t det varierar. Jag blev odlare även när jag gjorde om testet och varierade frågorna? Antar att ett växthus inte är helt omöjligt för en balkongodlare inte trampnarv heller:P
pialotta
självklart romantiker!

Ni skulle sett min gräsmatta för ett tag sen, massor med öar för där växte ju så vackra småblommor, teveronikor etc. På våren är det vårlöken som härjar bland stråna och jag näns inte klippa alls...

Ett solur skulle jag gärna ha, men inget annat pynt, bara blommor, vilda eller planterade spelar inte så stor roll.
Summersun
Enligt testet är jag en trendnisse... men håller inte riktigt med själv.
Visst bläddrar jag gärna i inrednings och trädgårdstidningar för man får bra tips. Men några större ändringar är jag inte för utan pysslar här och där. Och odlar gärna grönsaker, sommarblommor och perenner själv. Är väl en blandning av allt smile.gif
estet
Är trendnisse i testet. Kanske jag kan hålla med om. smile.gif
SaraS
Hopplös romantiker. Varför bor man annars i ett torp från 1800-talets mitt? Det är ju inte praktiskt direkt... biggrin.gif
Sulawesii
tongue.gif Det måste vara nåt fel på det där testet, för jag blev en fixare.
?
Låter iofs väldigt bra, och jag skulle gärna vara det. Men, om jag får säga det själv är jag nog mer en latmask. Som tycker om växter. Och då kanske det där med latmask faller? Hur lat kan man vara när man älskar blommor, grönsaker och buskar? För de behöver ju alltid tillsyn.

Men, visst var det väl svårt att välja svar på endel frågor? De flesta hade jag nog kunnat ge två svar på. Jag tycker till exempel inte om gräs mellan plattorna. Men, jag har faktiskt funderat på att sätta blomfrön i springorna, för det tycker jag är vackert.
brittmarie
Romantiker.
Det är tydligen dags att skaffa ett solur nu, har faktiskt funderat på det. Och jag frossar gärna i era vackra bilder som ni här på Odla delar med er av.
Att jag gärna läser om trädgårdar stämmer också. Har tyvärr inte möjlighet att hålla på så mycket som jag skulle vilja, och det beror på att jag bor i lägenhet i Uppsala och har trädgården i Lappland. Men i slutet på juli börjar semestern och då blir det desto mer påtande och planterande.
Latmask
Romantiker. tongue.gif
MB1965
romantiker- och det syns på alla rosor, pioner, tulpaner, och annat blommande. jag släpat hem.

I höst tänkte jag köpa lökar och sätta längs ena kanten- 28*0,4meter smile.gif

vem har ett solur att sälja biggrin.gif rolleyes.gif
wolkenkrabber
tydligen en odlare smile.gif
anklar
Hej
jag var oxså en romantiker
Anklar
pejori
här kommer en latmask biggrin.gif biggrin.gif
kan inte känna att det stämmer riktigt wub.gif wub.gif
yenny
bidde romantiker jag wub.gif

Kanske stämmer det... en liten tomte har jag i alla fall... smile.gif

ninnisky
Trendnisse - men jag tror inte det stämmer - för jag är en riktig latmask smile.gif
*Felix matte*
Romantiker... så klart tongue.gif wub.gif
LadyAdina
Håller med flera skrivare att tomtar är totalt portförbjudna inom synhåll från min trädgård. Däremot är andra dekorationer, t.ex. någon vacker staty som man till hälften döljer så det blir ett spännande "gömt" inslag i trädgården mer än välkommen! tongue.gif Ett solur modell mindre skulle jag gärna haft också.
Blomstertanten
Jag är en odlare !
Kan stämma, men jag har inte en enda sparad mjölkkartong eller glasspinne ! sleep.gif
ÅsaF
Haha!! Jag är en latmask. Det stämmer ju inte alls. Fast i själen är jag nog lat men i själva verket gnor jag runt i trädgården för det mesta. Rensar ogräs, påbörjar nya projekt osv...

Fast att jag kör över maskrosorna i gräsmattan stämmer ju.... rolleyes.gif
groowymama
Romantiker är jag wub.gif
Heléne_Hbg
Jag var också en latmask och det stämmer väldigt väl. Fast beskrivningen stämde inte, jag är mer lat på så sätt att jag vill att min trädgård ska vara vacker och lättskött. Mycket marktäckande växter, många perenner som får bre ut sig, så lite gräsmatta som möjligt (fast jag får kompromissa med sambon där) - och så tycker jag inte att det måste vara gräs- och ogräsfritt mellan stenplattorna. biggrin.gif

Heléne - som snart måste gå ut och rensa ogräs i den delen av trädgården där marktäckarna inte brett ut sig ännu
bjären
Konstigt jag var en " fixare" haha

inger

laugh.gif
nalta
Du är en trendnisse!
Du bläddrar helst i glansiga inredningsmagasin och trädgårdstidningar för att inspireras av de senaste trenderna. Hellre en rejäl förändring av trädgården än småpyssel med lite här och där. Grönsaker kan man köpa på torget och sommarblommor finns färdiga som snitt eller i kruka.

tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon