Ophelia
Jag väljer nu att backa härifrån då jag nu ser att det inte är lämpligt att följa upp inlägg förrän det blir tjafs. Har ingen lust att vara den som tjafsar men har en stark tro på att kunna ha rätt att få säga min mening. Det känns inte alls bra att vara här och därför väljer jag att prata om växter och sådant istället i de andra forumen. Vill någon prata om annat så går det bra att skicka ett PM.

Tack och hej.
kristerh
Vad är det nu som hänt? wink.gif unsure.gif klart du ska få skriva vad du vill,
bry dig inte om viktigpettrarna vilka det nu är wink.gif
krister
groowymama
Stanna kvar wub.gif wub.gif wub.gif
birgitek
Tråkigt att du känner så, för det behövs lite balanserade åsikter. Kan du inte bara strunta i åsiktspoliserna, dom är trots allt inte så många.
Birgit Ek
Bettson
Det är med Forum som med familjer. Oftast är man sams men ibland bråkar man.

Ibland känner man att man vill vara ifred. Då kan man ta en paus.

Ibland mår någon medlem inte så bra. När folk inte gör det så tar det sig olika uttryck.

-En del bara försvinner.
-Andra är ledsna och söker lite sympati och uppmuntran
-En del tänder till som bara den och ångrar sig efteråt, ber om ursäkt och går vidare
-Andra fastnar i någon sort försvarsställnng där de gärna går till attack mot andra eftersom de har en känsla av att hela världen är emot dom.

Den sistnämnda är de som är svårast att hantera på ett fora för de människorna kanske behöver lite mera hjälp på annat håll.

Alla har vi våra ups and downs. Annars vore vi inte människor.

Det ropas på moderator och censur och gud vet inte vad.

Det jag iakttagit under ganska lång tid är att vi egentligen är moderatorer allihopa. Många försöker hjälpa till och dämpa, ta udden av och gjuta olja på vågorna, andra ser som sin uppgift att "röra om i grytan". En del har ganska avancerad omärklig teknik till detta, både de som dämpar och de som uppträder som troll ganska länge utan att avslöjas.

Man kan hjälpa till genom att till exempel skoja till det, se till att tråden byter riktning. Dränka en obehaglig tråd i nya trådar så att den hamnar långt bak. Den tekniken ramlar förstås bort om någon startar fem tio nya trådar om dagen för då måste alla som vill följa en viss tråd alltid gå till sidan två tre vilket man vanligtvis inte gör.

Man kan låta bli att reagera på trolling. Man upptäcker det lättare efterhand.

Man lär känna varandra lite personligen också, känner ibland när någon blir lite neråt och skickar ett PM i ställetmed lite uppmuntrande ord.

Ta en paus om du känner Ophelia. Men min uppfattning är att du just är en naturbegåvad moderator på det positiva sättet. Kom gärna tillbaka. wub.gif
Biggan_
Det är ditt beslut, men jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka hit till småprat. Jag kommer att sakna dina finurliga kommentarer och din härliga fantasi. Du är välkommen hit igen när du känner för det. smile.gif wub.gif wub.gif
En varm midsommarkram får du av mig
Biggan

PS Glöm inte, sju sorters blommor under huvudkudden natten till midsommardagen! rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Synd, nu missar vi kanske fortsättningen på såpan laugh.gif laugh.gif laugh.gif
DS
Reserv
Jag har valt samma väg, eller rättare sagt så kan vi nog båda två säga att dom andra valt det åt oss. Att ständigt bli påhoppad och missförstådd, det som absolut inte går an att jag gör eller säger går mycket utmärkt att andra gör blink.gif Var ligger gränsen? Vem sätter gränserna? Det här kommer att bli ett stendött fora om man inte har rätt att ventilera olika åsikter utan att några gastar på att man är förtryckere, mobbare och faen vet allt man klassats som. Det ska väl för fanken vara trevligt att komma hit, jag sitter och läser här varje dag, men jag kanske inte tycker att jag kan tillföra nåt. Åtminstånne inte om man ska behöva lyssna på odlas pessimistkår, dom anser tydligen inte att varken jag eller en del andra har här att göra. Jag kommer fortfarande att läsa av era inlägg, men kanske inte kommentera dom i fortsättningen, då det känns relativt meningslöst. Och vad har vi lärt oss av detta då? Jo, att dom jä****na som tror sig sitta och bestämma över oss andra får rätt och kommer att fortsätta trycka ner dom som har fasta åsikter, och då kan man verkligen undra vilka som sitter med mobbningssymtom. Mobbarna är oftast dom som vinner i längden, och här har förtryckarskaran vunnit igen, jag kan inte annat än gratulera ingen nämnd och ingen glömd. sad.gif unsure.gif
pejori
jag tycker också att du ska stanna kvar smile.gif smile.gif
men ta du lite semester över sommaren, så du kan ladda dina batterier lite smile.gif smile.gif
du behövs här, du som alla andra med avvikande åsikter och mod att stå för dom wub.gif wub.gif
att det finns några som inte kan känna av ett inlägg, utan klämmer till med något putslustigt uttryck ska du inte ta åt dej.
låt inte förtryckare och klämtjäcka odlare förstöra för dej, utan nonchalera dom bara. wub.gif wub.gif
låt inte översittarna vinna.

att försöka få dom att fatta att deras komentarer sårar, är som att försöka koka ett ägg tills skalet är mjukt wub.gif wub.gif
mamamaggan
Ta gärna lite semester om du vill . Men lova att komma tillbaka . Det är sådana som dig Ophelia som behövs här wub.gif .

Synd att du ska behöva känna som du gör men jag förstår dig.
andersen
Tråkigt det är många som väljer att hoppa av i från forumet jag är säker på att om det hadde funnits någon som hadde styrt forumet så hadde det inte hänt att forums kamrater slutar här,men jag har stor förståelse att så sker.
cic
Jag tar paus då och då. Det kan man behöva. Men jag har inte behov av att starta en ny tråd och berätta det för alla.. rolleyes.gif

Ibland skriver jag lite, ibland mycket. Läser lite, läser mycket. Vissa trådar är så otroligt pinsamma att klockorna stannar, men många trådar (utanför småprat) är otroligt informativa.

Tagga ner. Det är bara ett internetforum! Umgås med era vänner! Påta i landet! Gör vad som helst, bara ni mår bra av det! Sommaren är här, njut.
gunvor
Jag som är ny här och inte vet vem som är vem får en känsla av att det är dom som är roligast som backar - dom med sting i!
rolleyes.gif
*Eko*
CITAT (gunvor @ 23-06-2005, 19:54)
Jag som är ny här och inte vet vem som är vem får en känsla av att det är dom som är roligast som backar - dom med sting i!
rolleyes.gif

Ursäkta min dumma fråga - men är det sting i dem om de backar? wub.gif
Berit
CITAT (cic @ 23-06-2005, 19:04)
Jag tar paus då och då. Det kan man behöva. Men jag har inte behov av att starta en ny tråd och berätta det för alla..  :rolleyes:

Ibland skriver jag lite, ibland mycket. Läser lite, läser mycket. Vissa trådar är så otroligt pinsamma att klockorna stannar, men många trådar (utanför småprat) är otroligt informativa.

Tagga ner. Det är bara ett internetforum! Umgås med era vänner! Påta i landet! Gör vad som helst, bara ni mår bra av det! Sommaren är här, njut.

Håller med dig.
mvh Berit smile.gif
fruberglund
rolleyes.gif

Jamen jag är ju rolig (enligt Amaira) och jag är kvar biggrin.gif

Skulle aldrig få för mig att lämna Odla! Jag är alldeles för envis för att ge mig av smile.gif
shiva
CITAT (Eko @ 23-06-2005, 22:48)
rolleyes.gif

Ja, det var en dum fråga!
groowymama
CITAT (shiva @ 24-06-2005, 01:08)
CITAT (Eko @ 23-06-2005, 22:48)
rolleyes.gif

Ja, det var en dum fråga!

Jag är fullständigt FULL av dumheter och klokheter men framförallt vet jag att jag i själva verket ingenting vet wub.gif biggrin.gif wub.gif
Tjosan
Är det verkligen tjaffs här på forumet? Isf har jag missat det helt och hållet... Antingen för att jag inte läser de inlägg som inte ser ut att intressera mig, och att det då skulle hända där..
Eller så är det att man tycker en sak, och så kommer andra och tycker något annat, och för det känner man sig påhoppad...
Jag lutar åt att alternativ 2 för de flesta som säger sig vilja lämna forumet.. det är iaf mitt intryck.
shiva
CITAT (Birgitta P @ 23-06-2005, 11:23)
Det är ditt beslut, men jag hoppas verkligen att du kommer tillbaka hit till småprat. Jag kommer att sakna dina finurliga kommentarer och din härliga fantasi. Du är välkommen hit igen när du känner för det.  :)  :wub:  :wub:
En varm midsommarkram får du av mig
Biggan

PS Glöm inte, sju sorters blommor under huvudkudden natten till midsommardagen!  :rolleyes:  :rolleyes:  :rolleyes:  
Synd, nu missar vi kanske fortsättningen på såpan  :lol:  :lol:  :lol:
DS

Följer Ni utvecklingen mellan Shiva och Ophelia? Tänkte bara säga att det är VANSINNIGT spännande just nu. Jag kommer i morgon skriva ett otroligt interessant medelande till Ophelia, kanske ett av världens just nu mest interessanta brev! Morden på Kennedy och Palme, hur botar man HIV, finns det liv på mars, varför lever vi? Dom frågorna faller i glömska i jämnförelse. Det och mycket annat fär Ni INTE veta i nästa veckas avsnitt av www.odla-såpan.se. rolleyes.gif wub.gif tongue.gif
Magnus
pejori
mad.gif mad.gif mad.gif
en gång i veckan!!!!! sad.gif
såpor går TVÅ gånger i veckan på sommaren juh!!!!! mad.gif mad.gif sad.gif unsure.gif smile.gif biggrin.gif laugh.gif wub.gif
Biggan_
CITAT (pejori @ 25-06-2005, 12:03)
mad.gif  :angry:  :angry:
en gång i veckan!!!!! sad.gif
såpor går TVÅ gånger i veckan på sommaren juh!!!!! mad.gif  :angry:  :(  :unsure:  :)  :D  :lol:  :wub:

Det räcker nog med såpan en gång i veckan, när vi ändå inte får veta så mycket wink.gif laugh.gif eller kanske inget alls sad.gif sad.gif laugh.gif laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon