groowymama
Jag undrar och funderar:varför blir det så oändligt mycket bråk i världen när det skrivs eller talas om just tro,kärlek och politik!?!

För det är de sakerna som även orsakar osämja här på forumet

ohmy.gif
groowymama
Har ni andra inga funderingar om sådana här saker!
Latmask
Min teori är att det är tre av fåtal saker där det är fullt acceptabelt att ha vitt skilda åsikter och låta dem framgå. I tro, kärlek och politik är det svårt att vara "politiskt inkorrekt" vilket även gör att folk vågar yttra starka åsikter och stå för dem.

Sen finns det ju gränser för allt naturligtvis.
Hannele
CITAT (groowymama @ 22-06-2005, 17:13)
Har ni andra inga funderingar om sådana här saker!

Tro, kärlek och politik pratar man inte om på fikarasten på jobbet.
Helt onödigt att skapa konflikter,
när man är beroende av varandra och ska samarbeta.
groowymama
Men jag undrar varför blir människorna så arga på varandra om dessa 3 :tro kärlek och pålitik ohmy.gif
Marie zon3
Hej,

Ofta söker man ju konsencus, att man vill vara överens om saker. När någon inte håller med i dessa viktiga ämnen och man har en övertygelse och inte kan få den andra parten att hålla med om ens åsikt så blir man frustrerad och arg.

Eftersom man oftast varken vill stöta sig med andra eller skapa konflikter låter man bli sådana diskussioner på t ex jobbet.

Jag reagerar i alla fall så... Viktiga saker vill jag gärna få andra att förstå och tycka som jag. Fast det händer förstås ofta att jag inte vridit och vänt på problemen tillräckligt och får in nya åsikter eller fakta som gör att jag ändrar mig.

Jag vill gärna vara en fördomsfri människa men så märker jag gång på gång att jag har dömt någon i förväg. Det är inte lätt att vara människa.....
Hannele
CITAT (groowymama @ 28-06-2005, 13:14)
Men jag undrar varför blir människorna så arga på varandra om dessa 3 :tro kärlek och pålitik ohmy.gif

För det är viktigt och man vill inte höra att det man själv tror & tycker på är skit. huh.gif
Ani
är det inte så att många av oss är konflikträdda? *funderar* Rädd att stötta sig med andra? *grubblar* Kanske är det därför världen ser ut som den gör..sad.gif
lena:-)
Dessutom är det ju så att orden Tro , hopp och kärlek betyder helt olika saker för oss människor, fråga 100 människor och du får 111 svar. Orden och ordens värde är olika hur lika vi än stavar den så inte undra på att vi misstolkar varandra och missförstår.

Hur fel kan inte detta misstolkas.

Ett sommarsömningt inlägg i pausen mellan oljning av utemöblerna och i väntan på en god kopp kaffe
kristerh
CITAT (Hannele @ 22-06-2005, 20:39)
Tro, kärlek och politik pratar man inte om på fikarasten på jobbet.
Helt onödigt att skapa konflikter,
när man är beroende av varandra och ska samarbeta.

Vi brukar diskutera politik på fikarasten ibland, det kan bli häftiga diskussioner, men det är ingen som tar åt sig, efter rasten är det som vanligt, det kan tom vara kul att diskutera politik tycker jag.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon