Full version: Hängmatta
rabalder
Min man vill hänga upp en hängmatta. jag tycker att det ser så slött och tråkigt ut. Han kan sitta i en vilstol istället tycker jag
Finns det folk som har sådana fortfarande?? när man var liten på 60-talet då var det kul att gunga idem. Särskilt då man snurrade runt.
Jag vill helst att min man hjälper till i trädgården då han är ledig.
Caprice
Tycker det kan se mysigt ut med en hängmatta...
Den behöver ju inte hängas upp på framsidan av huset...

Jag har en såndär "hängstol" som jag satt i en gren...
Hur skön somhelst att sitta och läsa i... wub.gif

Caprice
Yin o Yang
Låt honom sätta upp en hängmatta biggrin.gif , kanske blir det lättare att få honom att hjälpa till om du går honom till mötes med detta tongue.gif . Jag tycker också det är mysigt med hängmatta, men har tyvärr inga träd på lagom avstånd sad.gif . Skulle vilja ha en hammock också, men det är fullt på altanen smile.gif . Får se om jag kan få gubben att göra någon mer "uteplats", där jag kan sätta en hammock wub.gif
mulle
Jag kan inte tänka mig en trädgård utan hängmatta eller en sommar utan en lässtund, en tupplur eller bara en lätt filosoferande gungning under äppelträdens kronor.
Målet med min trädgård är att det överallt ska finns små hörn där man kan koppla av och bara låta sinnena njuta!
Mulle
Caprice
CITAT (Yin o Yang @ 22-06-2005, 14:02)
Låt honom sätta upp en hängmatta  :D , kanske blir det lättare att få honom att hjälpa till om du går honom till mötes med detta  :P . Jag tycker också det är mysigt med hängmatta, men har tyvärr inga träd på lagom avstånd  :( . Skulle vilja ha en hammock också, men det är fullt på altanen  :) . Får se om jag kan få gubben att göra någon mer "uteplats", där jag kan sätta en hammock  :wub:

Det säljs ju såna där ställningar till hängmatta, snygga, och du kan ha hängmattan vart du vill!

Finns enklare och billigare hos tex Clas Ohlson, såg en hängmatta med ställning för 198:- sist jag var där..
Här är den:

Caprice
Fredi
Man skall väl inte bry sig om vad folk "har nuförtiden"?

Fast paraguayansk hängmatta är inne nu läste jag.
yenny
hängmatta är härligt wub.gif tycker även min katt smile.gif

Caprice
CITAT (yenny @ 22-06-2005, 23:25)
hängmatta är härligt wub.gif tycker även min katt smile.gif

laugh.gif wub.gif

Caprice
Maria i Helsingborg
En hängmatta MÅSTE man ha smile.gif
Ewa L
Jag hade också för avsikt att sätta upp min hängmatta men innan jag hann det förra sommaren var jag iväg för att äntligen köpa en hammock. Har en absolut perfekt plats för den. Provsatt lite i affären och gungade lite försiktigt fram och tillbaka — blev illamående direkt! unsure.gif
Tänkte att det var en engångsföreteelse och åkte hem utan att ha handlat. Veckan efter var jag dit och gungade igen. Illamående!! sad.gif Prövade en gång någon månad senare... Samma resultat.

Jag som kunde gunga i gungparken i timmar som barn. Kan det vara ett ålderssymptom?
SaraS
SÅKLART att man ska ha en hängmatta! Det är ju halva nöjet med trädgården... Och ja, det finns folk som har det "nu för tiden". smile.gif

/Sara
Summersun
Tycker att hängmattor är mysiga smile.gif har tyvärr själv ingen hängmatta i nuvarande trädgården, men nästa sommar när vi har byggt vårat nya hus ska det absolut köpas hängmatta till nya trädgården. En hängstol har jag nu på verandan och den är så bekväm!
Tropeden
Jag tillbringar halva sommaren i min hängmatta och den andra halvan i min hammock, utan att bli illamående dock! biggrin.gif
pejahren
Hängmattan måste jag ha. Tämk så skönt att ligga där och njuta av resultaten av det jobb man lagt ner i trädgården tidigare på sommaren biggrin.gif
groowymama
Hängmatta skulle jag vilja ha om jag hade en egen trädgård wub.gif
Berit
Självklart har jag hängmatta.

mvh
Berit tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon