farbror B
har ni inget intressant att tillföra ? huh.gif smile.gif
groowymama
Jag läser det mesta men svarar inte på allt eftersom jag inget har att säga då.
Rossi
CITAT (farbror B @ 22-06-2005, 14:47)
har ni inget intressant att tillföra ? huh.gif smile.gif

Nä ..... bättre att vara tyst om man inte har något att tillföra. Babbel för babblandets skull är bara jobbigt både i skrift och i verkligheten. Finns väl inget värre än de personer som bara vill höra sin egen röst ....
farbror B
aha, förstår!
Men kolla nu på inlägget!
8 visningar och 1 (ett!!) svar
klen utdelning tycker jag... laugh.gif
Rossi
CITAT (farbror B @ 22-06-2005, 14:51)
aha, förstår!

Jaha, ignorerar du mig igen nu, eller? mad.gif
farbror B
CITAT (Rossi @ 22-06-2005, 14:52)
aha, förstår!

Jaha, ignorerar du mig igen nu, eller? mad.gif

Nej nej, skulle jag aldrig göra Rossi lilla wub.gif
Bettson
Nämen farbror B.

Ibland har man inget att tillföra, ibland vill man inte tillföra ämnet något.
Speciellt när man misstänker att det är lite "röra om i grytan, ställa till bråk-taktik".

Sedan kan det väl vara lite beroende på tidpunkt på dygnet också. rolleyes.gif
farbror B
jo det är sant, men såå många som läser och såå få som svarar...
Bettson
Ju mera brännbart ämne och ju mer man riskerar avslöja i hastigheten personligt om sig själv desto färre svar.

Ämnen som engarerar människor kan få den följden att man glömmer sina spärrar och skriver innan man tänker. Då brukar det bli en massa tok.
carol
Är det inte så att den räknar det som en visning när man skickat inlägg också? unsure.gif Den räknar väl lite dubbelt då kan man säga.
farbror B
ja men tok kan vara kul det med ju =)
Alldeles för mycket allvraligt här i alla fall wink.gif laugh.gif
wolkenkrabber
CITAT (Rossi @ 22-06-2005, 14:50)
har ni inget intressant att tillföra ? huh.gif  :)

Nä ..... bättre att vara tyst om man inte har något att tillföra. Babbel för babblandets skull är bara jobbigt både i skrift och i verkligheten. Finns väl inget värre än de personer som bara vill höra sin egen röst ....

agreed

jag skriver ofta för att jag känenr att jagi tne kan tillföra något / inte vet vad jag ska skriva smile.gif
Rossi
CITAT (wolkenkrabber @ 22-06-2005, 15:09)
jag skriver ofta för att jag känenr att jagi tne kan tillföra något / inte vet vad jag ska skriva smile.gif

Ah, wolkenkrabber! Dina inlägg gör mig ofta så glad! smile.gif
Bettson
CITAT (wolkenkrabber @ 22-06-2005, 15:09)
har ni inget intressant att tillföra ? huh.gif  smile.gif

agreed

laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Du är för rolig du....
Rossi
Wokenkrabber! Ibland undrar jag om du är medveten om hur rolig du är?

Du har en helt egen stil! smile.gif

(Bara lite positiv feedback från mig.)
brittmarie
Ibland kan det vara intressant att bara läsa, det kan ge väldigt mycket det med.
Titta bara på samhället i stort. En del är mer tysta än andra. Någon vågar inte delta i samtalet men lyssnar gärna, en annan älskar att höras och synas.
Några svarar före de har tänkt, andra måste fundera lite längre, och då kanske diskussionen är över.
Ibland kanske någon inte vill svara för man är rädd för att det ska bli fel.
Här har det ju varit en del gnäll och synpunkter på vad som är rätt och fel och var inläggen resp. bilderna ska vara, så jag förstår att det kanske inte alltid är lätt att skiva svar.
Vem vill behöva oroa sig för hur ens inlägg ska uppfattas, en del kanske t.om tror att negativ kritik på ett inlägg även är negativ kritik på en som person.
Det här är bara några tankar jag fick om varför inte alla deltar i ett inlägg. Det finns många, många fler orsaker. Ointresse i att skriva t.ex.
kristerh
Jag svarar på allt som jag kan nåt om, och dessa mobbingtrådar befattar jag mig inte med, jag läser de första inläggen i dem resten får vara.
krister
Lars-Olof Arvids
Detta forum är väl offentligt, vilket innebär att vem som helst kan gå in och läsa. Något krav på att alla som läser också ska skriva finns inte och tur är väl det - antingen skulle ingen våga titta in eller också skulle det bli ett väldans pladder av folk som egentligen inte hade något att komma med. Kanske ska vi jämföra det (haltande men dock) med en tidskrift - sådana har i regel betydligt fler som läser än som bidrar med artiklar.

Olle
Gossen Ruda
Jag läste detta inlägg men eftersom jag inte har något att tillföra ämnet låter jag bli att skriva något svar.
wolkenkrabber
CITAT (Rossi @ 22-06-2005, 15:13)
Wokenkrabber! Ibland undrar jag om du är medveten om hur rolig du är?

Du har en helt egen stil! smile.gif

(Bara lite positiv feedback från mig.)

jaa du ibland blir det liite fel :S märkte inte en att jag skrivigt så fel förens jag såg era svar laugh.gif

roligt att man kan göra någon glad iaf
Rossi
CITAT (Gossen Ruda @ 22-06-2005, 15:36)
Jag läste detta inlägg men eftersom jag inte har något att tillföra ämnet låter jag bli att skriva något svar.

Lite humoristisk idag, tror jag allt ..... smile.gif
farbror B
bra Ruda att du inte svarade laugh.gif
groowymama
CITAT (Gossen Ruda @ 22-06-2005, 15:36)

Jag svarar inte heller hi hi hi tongue.gif
Gossen Ruda
Det är inte bara gäddorna som luras så in i vassen, även rudorna är inget att lita på.
Pia mitt i Skåne
Kanske kan passa in på herrar -ursäkta harrarna också...
Ljusalfheim
Jag läser en hel del men skriver sällan något.
Är nog rätt lik i 'verkliga livet' - lyssnar mer än jag pratar. rolleyes.gif
Annlo
Läser en del som verkar intressant och roligt! rolleyes.gif

Svarar när jag har något att säga... wub.gif

Läser med förundran en del pajkastningstrådar men det skulle inte falla mig att vara med i diskussionen, är liksom inte något för sån't! unsure.gif
Hannele
Nä ..... bättre att vara tyst om man inte har något att tillföra.
Babbel för babblandets skull är bara jobbigt både i skrift och i verkligheten.

Det var något nytt? biggrin.gif
Louise i Göteborg
Alla trådar handlar inte om vad man tror när man läser rubriken. Då måste man läsa en del av tråden innan man vet att detta var inget för mig (heller). Sålunda fler som läser änn som svarar!
*Eko*
aha, förstår!

Ja...
är det inte lite grann si så där att man vill ha kontakt när man skriver ett inlägg...
OM det är så så är det ju lätt att förstå att man blir "besviken" eller tycker "klen utdelning" när svaren uteblir....

Det är ju med alla konstarter så väl som med kommunikation:
de förutsätter en inbillad eller faktisk publik

Här är ett "publicum"! Men jag tycker också om svar, så jag försöker svara alltid på något om jag är inne på forumet.

Kramar från Eko rolleyes.gif
Tropeden
Många trådar är bara så knäppa att man inte kan låta bli o läsa fortsättningen. Det betyder ju inte att man vill delta aktivt i galenskaperna?! Eller hur.
Tapio
Halaj!

Själv tycker jag om typsnittet på odla. Det är väldigt lättläst.
Men när folk skriver text kursivt, i fetstil och i blå el. annan färg så hoppar jag över det inlägget för det riktigt ”skär” i ögonen.

//T
mulle
Det är väl också en fråga om tid och intresse.
Jag försöker läsa allt i de inlägg som handlar om växter och trädgård.
Det finns så mycket kunskap där och det är just på grund av den kunskapen som jag överhuvudtaget är medlem i forumet.
Om jag har tid att sitta vid datorn kan jag gå in och kolla småprat och kanske också svara om det känns som om jag har något att tillföra diskussionen. (Eller enstaka gånger om jag hetsar upp mig över något).
Men småprat intresserar mig definitivt minst, de andra trådarna ÄLSKAR jag!
wub.gif
Mulle
Biggan_
Jag läser, och svarar om jag känner för det rolleyes.gif
Nu fick du ett plus till i varje kolumn laugh.gif
labarradepan
Jag säger eller skriver sån nån annan skrev, jag läser men jag svarar inte alltid, för jag inte har just nått att tillägga just då. wink.gif
jendah
Läser massor men skriver mindre... antingen har jag ingen åsikt, eller så har någon redan skrivit det jag tycker, eller så har jag ingen lust att ge mig in i en viss diskussion.
Men för att vara jag skriver jag mycket på odla - är ingen storskrivare precis smile.gif
Pfaffan
Jag läser gärna i olika forum på nätet utan att registrera mig, och tror att vi är många som gör så.
Det ska mycket till, t ex att man själv har en fråga man vill ha svar på, innan man ids genomföra en registreringsprocedur.
Ofta är det mycket arbete och frustration innan man ens hittar ett användarnamn som godtas och inte är upptaget... fast jag måste säga att just Odla var ovanligt lättsamt att ha med att göra tekniskt, men det visste jag ju inte innan smile.gif
Annars har man väl olika forum inom olika ämnesområden där man pratar olika mycket. Här är jag för att lära och drömma... på andra forum kan jag vara den som hjälper wink.gif

Att många läser en tråd är väl alltid positivt, oavsett hur många som svarar? Det är när ingen ens läser som man kan känna sig ointressant!

/ Pfaffan
carol
CITAT (Pfaffan @ 23-06-2005, 12:20)
Jag läser gärna i olika forum på nätet utan att registrera mig, och tror att vi är många som gör så.
Det ska mycket till, t ex att man själv har en fråga man vill ha svar på, innan man ids genomföra en registreringsprocedur.
Ofta är det mycket arbete och frustration innan man ens hittar ett användarnamn som godtas och inte är upptaget... fast jag måste säga att just Odla var ovanligt lättsamt att ha med att göra tekniskt, men det visste jag ju inte innan  :)
Annars har man väl olika forum inom olika ämnesområden där man pratar olika mycket. Här är jag för att lära och drömma...  på andra forum kan jag vara den som hjälper  ;)

Att många läser en tråd är väl alltid positivt, oavsett hur många som svarar? Det är när ingen ens läser som man kan känna sig ointressant!

/ Pfaffan

Jag håller med. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon